تعمیرات پل‌های مکانیزه اصفهان تا دی‌ماه ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود
تعمیرات پل‌های مکانیزه اصفهان تا دی‌ماه ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مسعود توکلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نگهداری و تعمیرات پل‌های عابر مکانیزه در دستور کار این حوزه قرار دارد، تاکنون تعمیرات ۱۱ دستگاه پل مکانیزه انجام و در حال حاضر وارد مرحله نگهداری شده است. وی افزود: زمانی که این پل‌ها را تحویل گرفتیم حدود […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مسعود توکلی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نگهداری و تعمیرات پل‌های عابر مکانیزه در دستور کار این حوزه قرار دارد، تاکنون تعمیرات ۱۱ دستگاه پل مکانیزه انجام و در حال حاضر وارد مرحله نگهداری شده است.

وی افزود: زمانی که این پل‌ها را تحویل گرفتیم حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد آنها خاموشی داشت که هم‌اکنون این آمار به صفر درصد رسیده است و ۱۱ دستگاه پل به صورت صددرصد در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.

مدیر نگهداری و تعمیرات معاونت عمران شهرداری اصفهان تصریح کرد: به‌طور کلی ۲۶ دستگاه پل تحت پوشش نگهداری و تعمیرات شهرداری قرار دارد که به‌تازگی توانستیم با برطرف کردن مباحث حقوقی با بخش خصوصی ۱۵ دستگاه را از این بخش تحویل بگیریم و تعمیرات آن را آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با دستور و تاکید شهردار اصفهان بر این موضوع که پل‌ها باید هرچه سریع‌تر به صورت ایمن در اختیار مردم قرار گیرد، بودجه لازم برای تعمیرات اساسی پل‌ها اختصاص یافت و پیمان‌کار آن نیز آغاز به‌کار کرد.

پس از اتمام تعمیرات اساسی هر پل که بین دو تا سه هفته انجام می‌شود، پل شست‌وشو شده و وارد چرخه بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات می‌شود.

توکلی‌پور اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فرایند این پروژه از بیست‌وچهارم تیرماه امسال وارد بحث تعمیرات اساسی شده است و تا بیست‌ویکم دی‌ماه تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی این پل‌ها در سه بخش به صورت همزمان و موازی در حال پیگیری است، ادامه داد: بعضی پل‌ها مدت زمان زیادی خاموش بوده است و شهروندان نمی‌توانند از آن استفاده کنند، بنابراین در فاز اول به صورت موازی اقدام به روشن کردن این پل‌ها کردیم تا هرچه سریع‌تر در اختیار شهروندان قرار دهیم، همچنین به موازات این کار اقداماتی از قبیل احداث چاه‌های «ارت» نیز در حال پیگیری است.

مدیر نگهداری و تعمیرات معاونت عمران شهرداری اصفهان تصریح کرد: به موازات این کار، روی پل‌ها اقداماتی از قبیل اصلاحات عرشه، روشنایی، ساماندهی اتاق نگهبانی و پل کربنات‌هایی که بیشتر شکسته شده و منظره زیبایی را برای شهروندان ایجاد نکرده، در حال انجام است که طبق برنامه زمان‌بندی ۲۶ درصد پیشرفت داشته است.

وی تصریح کرد: از هفته جاری تعمیر اساسی هر پل را به صورت تخصصی آغاز کردیم و مجبور هستیم به‌خاطر مباحث ایمنی شهروندان، پلی که تحت تعمیرات اساسی قرار می‌گیرد را به‌طور کامل مسدود کنیم یا بخشی از آن را از بهره‌برداری خارج کنیم که این موضوع را توسط نصب بنری ابتدای پل به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

توکلی پور گفت: در نظر داریم تعمیرات اساسی این پل‌ها را تا دی‌ماه به اتمام برسانیم، اما این بدین معنا نیست که به‌طور دقیق پایان دی‌ماه انتهای کار باشد، چرا که پس از اتمام تعمیرات اساسی هر پل که بین دو تا سه هفته انجام می‌شود، پل شست‌وشو شده و وارد چرخه بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات می‌شود.