علاقمند به افزایش تعاملات فرهنگی با تبریز هستیم/ تداوم پیوند تاریخی بین تبریز و ارزروم
علاقمند به افزایش تعاملات فرهنگی با تبریز هستیم/ تداوم پیوند تاریخی بین تبریز و ارزروم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون فرهنگی شهرداری ارزروم گفت: به سبب وجود پیوند تاریخی تبریز و ارزروم و اشتراکات دینی و فرهنگی مشترک بین دو شهر، مشتاق و خواستار افزایش تعامل  هر چه بیشتر با تبریز هستیم. به گزارش شهریار، کوکسال یاووز امروز در دیدار با معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون فرهنگی شهرداری ارزروم گفت: به سبب وجود پیوند تاریخی تبریز و ارزروم و اشتراکات دینی و فرهنگی مشترک بین دو شهر، مشتاق و خواستار افزایش تعامل  هر چه بیشتر با تبریز هستیم.

به گزارش شهریار، کوکسال یاووز امروز در دیدار با معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اظهار کرد:  به اهمیت اقتصادی، جمعیتی و غنای فرهنگی تبریز واقف هستیم و هدف ما توسعه هر چه بیشتر تعاملات است و حتی در خصوص تبادل دانشجو نیز باید مذاکراتی داشته باشیم.

او با اشاره به خواهر خواندگی بین تبریز و ارزروم تصریح کرد: از سال ۱۳۸۹ تفاهم نامه خواهرخواندگی بین دو شهر امضا شده و تعاملات و فعالیت‌های مشترکی  داشته‌ایم ولی با شروع اپیدمی کرونا در خصوص این تعاملات  توقف کوتاهی داشته‌ایم که از این پس چرخه این تعامل ادامه خواهد یافت.

یاووز ادامه داد: هدف ما افزایش روابط فرهنگی و هنری بین دو شهر است. ما یک دفتر و آپارتمان در تبریز داریم و متقابلا در ارزروم نیز همین موارد برای شهرداری تبریز وجود دارد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز در این دیدار گفت : با توجه به قرابت‌های فکری و فرهنگی بین ارزروم و تبریز، امیدواریم تبادلات علمی، صنعتی، فرهنگی و هنری که جامعه را می سازند، بین دو شهر اتفاق بیافتد.

امیر نصیربیگی این دیدار را مقدمه ای برای مبادلات فرهنگی هنری و تعاملات فرهنگی بین دو شهر دانست و افزود: در گذشته تجربه‌های موفقی در این حوزه رخ داده است. طی سال های اخیر این تعاملات کاهش یافته بود ولی از محبت و ارادت قلبی ما نسبت به شهر ارزروم و دوستان ما کم نشده است.

به گفته نصیربیگی، سبقه خوب و قابل قبول ارزروم در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگ و هنر از موارد قابل اشتراک بین تبریز و ارزروم است. امیدوارم تجربه‌های پیشین اعم از تولیدات و هفته‌های فرهنگی و رفت و آمدهای هنرمندان و برگزاری جشنواره های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: مفاخر و علمای تبریز قهرمان های بی بدیلی هستند که معرفی آنها می تواند تبدیل به آثار فرهنگی بین هنرمندان تبریز و ارزروم باشد و برعکس این موضوع نیز می‌تواند اتفاق بیافتد که هنرمندان و مفاخر ارزروم معرفی شده و آثاری از آنها توسط هنرمندان تبریز تولید شود.

او یادآور شد: موقعیت ویژه شهر تبریز ایجاب می کند این تعاملات تقویت شده و ارتباطات موثر و تنگاتنگی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. این  تعاملات به همدلی و همزبانی بیشتر منجر شده و تبدیل به مودت و برادری شده و می‌توانیم ارتباطات و تعاملات بیشتری در آینده داشته باشیم.

هیات برنامه های فرهنگی و هنری در ارزروم و ترکیه امروز از اماکن مختلف فرهنگی و گردشگری تبریز اعم از خانه موزه استاد شهریار، عمارت ساعت، موزه شهر، عون ابن علی، تفرجگاه ائل گلی و… بازدید کردند.