تصویب لایحه پروژه پژوهشی روایت تاریخ شفاهی محلات اصفهان
تصویب لایحه پروژه پژوهشی روایت تاریخ شفاهی محلات اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در گفت‌وگوی خبری پس از صدونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت ۲۵ آبان اظهار کرد: در حماسه و ایثار مردم اصفهان ۳۷۰ شهید عملیات محرم بر دوش مردم تشییع شدند، این حماسه گرچه شهر بزرگی مانند […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در گفت‌وگوی خبری پس از صدونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت ۲۵ آبان اظهار کرد: در حماسه و ایثار مردم اصفهان ۳۷۰ شهید عملیات محرم بر دوش مردم تشییع شدند، این حماسه گرچه شهر بزرگی مانند اصفهان را تحت تأثیر قرار داد اما زایش و زایندگی اصفهان و روح سخاوت مردم اصفهان متوقف نشد و همزمان با این تشییع گروه‌های جدیدی از فرزندان برومند اصفهان برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند و این حماسه بزرگ گوشه‌ای از رشادت‌های مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: با توجه به اینکه در هفته منتهی به روز گرامیداشت اصفهان هستیم ابتدای جلسه امروز به گرامیداشت این ایام و تشریح برنامه‌های شهرداری در این خصوص اختصاص پیدا کرد. همچنین با حضور میهمان ویژه به ترسیم این حماسه بزرگ پرداخته شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه ملی و محلی و حتی بین المللی برای گرامیداشت این روز تدارک دیده شده است که امیدواریم این روایت حماسی، افراد بیشتری را در شهر و استان و کشور و حتی فراتر از مرزها درگیر کند و الگویی برای دفاع حق برابر باطل باشد.

صالحی گفت: امروز همچنین یاد شهدای مدافع امنیت به ویژه شهدای ۲۵ آبان سال گذشته در صحن امروز زنده نگه داشته شد، گفت: شهیدان کریمی، حمیدی و چراغی با خون خود دفاع از امنیت را برای ما به ارمغان آوردند که در آستانه سالروز شهادت این شهدای والامقام یاد و خاطره آن‌ها را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به لوایح بررسی شده امروز گفت: لایحه نام‌گذاری تعدادی از معابر شامل یک بوستان و ۱۳ کوچه بن بست بررسی شد که پیشنهادات ارائه شده به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: لایحه پروژه پژوهشی روایت تاریخ شفاهی محلات اصفهان بررسی شد که با توجه به بررسی‌های کمیسیون تلفیق و فرهنگی، با قید تاکیداتی در صحن علنی به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیشنهاد کمک هزینه موقت رهن مجموعه عتبات عالیات در استان در قالب دریافت ضمانت‌هایی بود که با توجه به روند قانونی پیشنهاد شده و پیشنهاداتی که اعضای شورا غیر از مسیر ارائه شده داشتند مورد پذیرش قرار نگرفت و مقرر شد شهرداری بعد از بررسی‌های مجدد در صورت نیاز شهرداری روال قانونی متناسبی را پیشنهاد بدهد تا مجدداً در شورا بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: لوایح تفریغ بودجه، گزارش بازرس قانونی و مؤسسه حسابرسی منتخب از عملکرد سازمان‌های شهرداری در ۱۴۰۱ در دستور جلسه امروز بود که گزارش مربوط به سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان پایانه‌های مسافربری، سازمان زیباسازی و سازمان قطارشهری مورد بررسی قرار گرفت و با قید تاکیداتی که در کمیسیون‌های اصلی و تخصصی انجام شده بود در صحن علنی به تصویب رسید.

صالحی گفت: با توجه به بررسی موضوع گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ سازمان قطار شهری اتفاقی قابل توجه افتاد. علاوه بر اینکه قریب ۷۰ درصد نسبت به عملکرد صورت گرفته در این سازمان در سال ۱۴۰۰ بودجه مصوب داشتیم، یعنی عملکرد حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی برای این سازمان در سال ۱۴۰۰ ثبت شده بود و بودجه این سازمان در سال ۱۴۰۱، ۱,۴۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما در نهایت عملکرد نهایی سازمان در سال ۱۴۰۱ دو برابر عملکرد انجام شده در سال ۱۴۰۰ و ۲۰۰ میلیارد مازاد بر بودجه پیش‌بینی شده عملکرد عمرانی رخ داده بود که نشان می‌دهد این دوره از مدیریت شهری همت ویژه‌ای برای تسریع به نتیجه رسیدن خط دوی قطار شهری دارد.

وی ادامه داد: نحوه ساختی که دنبال می‌شود کمترین عارضه ترافیکی برای مردم را دارد و با جدیدترین متد فنی دنبال می‌شود. برای تبدیل نشدن مثل خط یک به یک پروژه میراثی و تخت جمشیدی همزمان سه اتفاق در خط دو در حال رقم خوردن است. اول اینکه از هر دو جهت تونل هر از سمت غرب و شمال حفاری در حال انجام است. همزمان ایستگاه‌ها در حال ساخت است، مضافاً اینکه قرارداد بی سابقه ۵۹۰ میلیون یورویی با شرکت مپنا برای تجهیز فنی و نرم افزاری انجام شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در اصفهان و این کشور این موضوع کم‌سابقه است و امیدواریم این اقدامات زمان بهره‌برداری را به یک سوم کاهش دهد و به‌زودی شاهد بهره برداری از خط دوی قطار شهری باشیم.

وی افزود: رقم ریالی قراردادهایی که در سال جاری در سازمان قطار شهری برای تکمیل خط دو منعقد شده است بالغ بر ۲ برابر شش سال گذشته است و این یک اتفاق ویژه به شمار می‌رود، زیرا هر یک از این قراردادها مسیری کارشناسی و زمان بر به دنبال دارد بنابراین این یک کار کم سابقه محسوب می‌شود.

صالحی بیان کرد: در سال جاری هشت قرارداد داشتیم، اما در شش سال گذشته در مجموع ۱۶ قرارداد منعقد شده بود که امیدواریم خروجی این موضوع به تنفس بهتر مردم اصفهان با توسعه حمل و نقل عمومی در شهر کمک کند.

وی گفت: توافق نامه شهرداری اصفهان و مجموعه تعاونی مسکن مرکز آموزش توپخانه و گروه‌های ۴۴ و ۵۵ ارتش جمهوری اسلامی در خصوص اراضی شهرک شهید آرمان علی‌وردی در شمال شهر واقع در ورودی اتوبان معلم بررسی شد که به دلیل نظریه کمیسیون تخصصی پایش که موضوع را در چند جلسه بررسی کرده بود، مقرر شد برای تأمین نظر شورا مجدد به شهرداری بازگردد و بعد از انجام تعهدات طرفین و تذکرات قانونی شورا دوباره در صحن بررسی و به تصویب برسد.