اعلام تراز صفر- صفر املاک شهر تهران هوشمندسازی شد
اعلام تراز صفر- صفر املاک شهر تهران هوشمندسازی شد
مدیر کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از هوشمندسازی اعلام تراز صفر - صفر املاک شهر تهران در فرایند صدور پروانه ساختمانی با هدف ساماندهی تراز ارتفاعی تعیین طبقات از طریق سامانه جامع اطلاعات مکانی خبر داد.

به گزارش آرمانشهر به نقل ایسنا حامد سلیمی با اعلام این خبر گفت: یکی از مشکلاتی که در فرایند صدور پروانه های ساختمانی از گذشته وجود داشته تعیین نقطه شروع احداث ساختمان‌ها در معابر شهر تهران است که اغلب به صورت سلیقه ای انجام شده و این موضوع یکی از دلایل ناهمگونی ارتفاع ساختمان ها و ایجاد آشفتگی سیما و منظر شهری است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت ساماندهی سیما و منظر شهری به عنوان حق عمومی شهروندان، اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران، ایجاد روش هماهنگ و هوشمندسازی فرایند صدور پروانه و اعلام هوشمند تراز صفر- صفر املاک شهرتهران را در دستور کار خود قرار داد. در نهایت این امکان با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در سامانه جامع اطلاعات مکانی پیاده سازی شد.

سلیمی تصریح کرد: این اقدام در راستای شفاف سازی تعیین تراز صفر – صفر املاک صورت گرفته، به نحوی که امکان مشاهده نقطه تراز شروع طبقات هر ملک برای مالکین، از پیش مشخص شده است که یکپارچه سازی نقطه شروع احداث طبقات، رعایت خط آسمان و حذف مشرفیت و عدم سایه اندازی ساختمان ها بر املاک همسایه را به دنبال دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران مدیر کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران در پایان گفت: با توجه به اینکه در فرآیند مذکور، امکان تعیین هندسه کلیه ابعاد ملک از جمله حدود رو به گذر املاک نیز ایجاد شده، لذا پایه محاسبه هوشمند ابعاد و مساحت باقیمانده پس از اصلاح املاک نیز فراهم شده است که این امر در فازهای بعدی اجرایی خواهد شد.