تحقق ۷۸ درصدی بودجه شهرداری تبریز در سه ماهه نخست سال جاری
تحقق ۷۸ درصدی بودجه شهرداری تبریز در سه ماهه نخست سال جاری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز گفت: بودجه مصوب شهرداری مرکز و مناطق در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ مبلغ دو هزارو ۴۷۹ میلیارد تومان است که ۷۸ درصد آن تحقق یافته است. به گزارش شهریار، مهدی عبداللهی امروز در صد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز گفت: بودجه مصوب شهرداری مرکز و مناطق در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ مبلغ دو هزارو ۴۷۹ میلیارد تومان است که ۷۸ درصد آن تحقق یافته است.

به گزارش شهریار، مهدی عبداللهی امروز در صد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد برنامه و بودجه سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز اظهار کرد: همچنین در این بین سازمان و شرکت‌های تابعه شهرداری نیز  ۶۸ درصد تحقق بودجه دارند.

وی افزود: در این بین جمع درآمد شهرداری مرکز، مناطق، سازمان ها و شرکت‌های تابعه شهرداری بدون ارقام تکراری دو هزارو ۷۹۳ میلیارد تومان است که نشان دهنده تحقق ۶۳ درصدی است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه عمده درآمد وصولی شهرداری از سه کد اصلی است، تصریح کرد: عوارض عمومی شامل پروانه‌های ساختمانی، اعانات و کمک‌های اهدایی و فروش املاک غیرمنقول این سه منبع بوده که ۸۷ درصد درآمد وصولی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز همچنین با اشاره به هزینه های عمرانی این مجموعه در سه ماهه نخست سال جاری، گفت: مجموع هزینه های عمرانی یک هزارو ۸۱۴ میلیارد تومان بوده و هزینه کرد شهرداری در این مدت ۲۶۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون است.

به گفته عبداللهی، عمده مصارف شهرداری در سه کد اصلی شامل احداث خطوط قطار شهری، زیرسازی و آسفالت معابر و تعریض خیابانها و معابر صرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مصارف ۷۳ درصد تحقق داریم که ۸۲۳ میلیارد بوده و مالیات بر ارزش افزوده نیز ۵۷۳ میلیارد تومان است.  

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز یادآور شد: همچنین ۳۵۰ میلیارد نیز وام و تسهیلات در دست پیگیری است.