تحقق اهداف شهر هوشمند از اهداف سازمان فاوای شهرداری است
تحقق اهداف شهر هوشمند از اهداف سازمان فاوای شهرداری است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدرضا سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دوره آموزشی اصول شهرهای هوشمند برگزار می‌شود تا لزوم تبیین ابعاد، مفاهیم و شاخص‌های شهر هوشمند برای مدیران و تمام همکاران شهرداری مشهد مشخص شود. وی افزود: با همکاری و هماهنگی دفتر نوسازی و تحول سازمانی یک دوره تخصصی برای […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدرضا سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دوره آموزشی اصول شهرهای هوشمند برگزار می‌شود تا لزوم تبیین ابعاد، مفاهیم و شاخص‌های شهر هوشمند برای مدیران و تمام همکاران شهرداری مشهد مشخص شود.

وی افزود: با همکاری و هماهنگی دفتر نوسازی و تحول سازمانی یک دوره تخصصی برای بیان موضوعات فوق ویژه مدیران شهرداری پیش‌بینی و برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در این دوره جنبه‌های مختلف شهر هوشمند از منظر استانداردهای موجود (اتحادیه بین‌المللی مخابرات ITU و اتحادیه اروپا) شامل حکمرانی هوشمند، مردم هوشمند، محیط زیست هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، اقتصاد هوشمند و زندگی هوشمند بیان و جزئیات، شاخص پروژه‌های مرتبط به هریک از آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سمیعی تصریح کرد: علاوه بر ابعاد مختلف شهر هوشمند، تلاش شد در این دوره کلید واژه‌های مهم در شهرهای هوشمند شامل تمرکز بر شهروندمحوری در تمام فعالیت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی، تعریف پروژه‌ها و دریافت عوارض و اشتراک‌گذاری داده‌ها با توجه به حاکمیت داده در شهرهای هوشمند و ارائه خدمات تجمیعی از طریق پلت‌فرم‌های هوشمند همچون اپلیکیشن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در انتهای دوره نیز اقداماتی صورت گرفته است و تنظیم هوشمندسازی ذیل برنامه جامع شهرداری مشهد تعریف شد.