فعال سازی دیپلماسی شهری در شهرداری تبریز
فعال سازی دیپلماسی شهری در شهرداری تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با توجه به ظرفیت‌های تبریز از جمله در حوزه اقتصاد شهری، مدیریت شهری باید برای فعال سازی دیپلماسی شهری تلاش کند. به گزارش شهریار، سیدکاظم زعفرانچیلر صبح امروز در یکصد و پنجاه و هشتمین […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با توجه به ظرفیت‌های تبریز از جمله در حوزه اقتصاد شهری، مدیریت شهری باید برای فعال سازی دیپلماسی شهری تلاش کند.

به گزارش شهریار، سیدکاظم زعفرانچیلر صبح امروز در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با ارائه گزارش سفر شهردار و اعضای این کمیسیون به ترکیه، اظهار کرد: بین کشورهای همسایه‌، کشور ترکیه به نسبت دیگر کشورها حائز اهمیت است چرا که امنیت و رشد اقتصادی به نسبت دیگر کشورهای همسایه در آنجا ملموس‌تر است.

وی با اشاره به اشتراکات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی بین تبریز با شهرهای ترکیه گفت: حضور بیش از ۲۷ هزار دانشجو و و هزاران نخبه ایرانی در ترکیه باعث افزایش توجه ما به این کشور شده است.

به گفته زعفرانچیلر، شتاب بیشتر سرمایه‌گذاری و شناسایی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، طبقه‌بندی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر و معرفی این فرصت‌ ‌ها، جذب سرمایه‌گذاران ایرانی ساکن در خارج از کشور و بازگشت سرمایه‌ آنها به ایران از جمله اهداف این سفر بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به دعوت از سرمایه گذاران کشور ترکیه برای حضور در همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز، اظهار کرد: موافقت‌های نسبی با سرمایه‌گذاران انجام یافته است و امیدوارم در خلال این رفت و آمدها، ارتباطات بیشتری شکل بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد این دیدارها در خصوص انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری مفید واقع شود.

شهردار تبریز نیز در این زمینه گفت: طی شش روز حضور در کشور ترکیه ۱۸ جلسه رسمی و تعدادی جلسات غیررسمی برگزار شد و در همین راستا جلساتی در حوزه داروسازی، مترو، فضای سبز و… با سرمایه‌گذاران ترکیه ای برگزار شد.

یعقوب هوشیار خاطرنشان کرد: دیدار با سرکنسول ایران در استانبول، دیدار با سرمایه‌گذاران استانبول، دیدار با شهردار سابق بورسا و تیم اقتصادی وی، دیدار با اتاق بازرگانی استانبول در حوزه مدیریت شهری، بازدید از پروژه‌های مختلف از جمله برنامه های این سفر بود.

وی با اشاره به دیدار با شهردار انکارا، سفیر ایران در آنکارا، اعضای اتاق بازرگانی انکارا و… یادآور شد: پس از انجماد و رکود چند ساله در دیپلماسی شهری، این دیدارها اتفاق خوبی در معرفی ظرفیت‌های تبریز در انکارا و استانبول بود.