بیست‌وششمین ایستگاه آتش‌نشانی تبریز با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی شد
بیست‌وششمین ایستگاه آتش‌نشانی تبریز با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، همزمان با هفته آتش نشانی و ایمنی، آیین کلنگ زنی و عملیات عمرانی احداث بیست و ششمین ایستگاه آتش نشانی تبریز با مساحت ۷۲۰ مترمربع و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال آغاز شد. به گزارش شهریار، سعید صالح نیا سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در این […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

همزمان با هفته آتش نشانی و ایمنی، آیین کلنگ زنی و عملیات عمرانی احداث بیست و ششمین ایستگاه آتش نشانی تبریز با مساحت ۷۲۰ مترمربع و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش شهریار، سعید صالح نیا سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در این آیین اظهار کرد: ایستگاه شهدای ولی امر نیز به عنوان بیستو پنجمین ایستگاه آتش نشانی شهرداری تبریز فردا به بهره برداری رسیده و به شهروندان خدمات ارائه خواهد داد.

وی در تشریح برنامه رونمایی از ۳۴ دستگاه  ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز سازمان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان، تصریح کرد: در ۱۵ سال اخیر ماشین آلات آتش نشانی تبریز بویژه ماشین آلات سنگین، نوسازی نشده بود که بر اساس تدابیر و دستور اکید شهردار تبریز و حمایت‌های شورای اسلامی شهر فردا ششم مهر، ۱۰ دستگاه خودرو سنگین ۱۹ تنی آتش نشانی، ۲۰ دستگاه خودرو سبک پیشرو به همراه چهار دستگاه خودرو نیمه سنگین  آتش نشانی با ظرفیت ۵ تن رونمایی می شود.  

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز ادامه داد: ۱۰۰  دستگاه خاموش کننده از نوع aft مجهز به تکنولوژی روز و ۲۰۰  دستگاه ست کامل  تنفسی و بالن و ماسک یدکی وتجهیزات حفاظت فردی برای پشتیبانی بهتر  در راستای ارتقای سطح ایمنی شهر و آتش‌نشانان خریداری شده است.

صالح نیا با اعلام اینکه احداث ایستگاه شهدای ارتش در تکالیف بودجه ای شهرداری منطقه ۴ و در سطح حوزه منطقه ۳ قرار دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش دست اندر کاران عملیات عمرانی این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم نجات جان شهروندان در حوادث را یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری دانست و گفت:  شورا و شهرداری به جد پیگیر تامین تجهیزات و نوسازی ماشین آلات مورد نیاز  در کنار افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی است.

وی آغاز عملیات عمرانی پروژه هایی از این دست و تامین و  تجیهز امکانات آتش نشان ها  را گام موثری در راستای ارتقای سطح ایمنی شهروندان عنوان  کرد.

غلامرضا احمدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این مراسم با اشاره به اینکه در حوادثی چون آتش سوزی حفظ جان شهروندان اولویت اول شورا قرار دارد، گفت: تکمیل و توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی موجب افزایش کیفیت خدمات رسانی به شهروندان فهیم تبریزی می شود.

احمدی تامین ماشین آلات و خریداری کپسول، دستگاه های تنفس در کنار لباس های ایمنی مورد نیاز آتش نشانان ها را  گواه توجه روز افزون شورا و شهرداری به قهرمانان شهر عنوان کرد.

هادی مقدم زاده، شهردار منطقه ۴ تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه احداث ایستگاه های آتش نشانی نقش ویژه ای در حفظ جان و مال شهروندان دارد، تصریح کرد:  نجات جان یک شهروند در حادثه ها به مثابه نجات یک جامعه محسوب می شود که در این مسیر قدردان ایثارگری و شجاعت آتش نشانان قهرمان هستیم.

وی با اعلام اینکه این پروژه با همراهی و هم‌افزایی چند منطقه و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اجرایی می شود، یادآور شد: این پروژه با اعتبار ۷ میلیارد تومان جزو تکالیف بودجه ای منطقه ۴ بوده و امیدواریم منشا خیر و برکت فراوان برای شهر باشد.

در آیین کلنگ زنی بیست و ششمین ایستگاه آتش نشانی حکیمه غفوری، غلامرضا احمدی و حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچی‌لر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز حضور داشتند.