بهسازی کانال جعفرآباد در تراز زیرین میدان تجریش در حال اجرا است 
بهسازی کانال جعفرآباد در تراز زیرین میدان تجریش در حال اجرا است 

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه اظهار کرد: کانال جعفر آباد به دلیل گذر زمان در برخی قسمت ها دچار سستی و امکان ریزش داشت که به علت قرار گرفتن آن در زیر میدان تجریش در صورت عدم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار این منطقه اظهار کرد: کانال جعفر آباد به دلیل گذر زمان در برخی قسمت ها دچار سستی و امکان ریزش داشت که به علت قرار گرفتن آن در زیر میدان تجریش در صورت عدم مقاوم سازی خطر ریزش برای میدان به وجود می آمد که معاونت فنی و عمرانی منطقه عملیات اجرایی را  در آن آغاز  کرد و اکیپ های عملیاتی به صورت شیفت های ۲۴ ساعته در حال کار هستند تا این پروژه در فصل کاری که دبی رودخانه جعفرآباد به حداقل مقدار خود رسیده است به اتمام برسد تا جلوی وقوع سیلاب های احتمالی نیز گرفته شود.

وی افزود: در حال حاضر بهسازی  تونل جعفرآباد با پیشرفت ۷۵ درصدی در حال اجراست و بتن کف به طور کامل به حجم ۴۰۰ متر مکعب انجام شده است و اجرای مش و شاتکریت سقف با ۸۰ درصد پیشرفت به مساحت ۷۰۰ متر مربع در حال اتمام بوده و کلیات قالب بندی و اجرای بتن دیواره ها نیز در دست اقدام است.

صباغ تصریح کرد: اجرای کانال آب نیز به طول ۱۳۰ متر در زیر تونل جهت هدایت آب انجام شده است.

گفتنی است؛ مش یا عملیات مش‌بندی، به مجموعه‌ای از میلگردهای شبکه‌ای گفته می‌شود که باعث افزایش مقاومت کششی سازه می‌شود. از آنجایی که بتن از مقاومت پایینی در برابر کشش برخوردار است؛ مش بندی به عنوان استخوان بندی اجرای سازه نگهبان وظیفه حفظ انسجام بتن را برعهده می‌گیرد. مش نه تنها به شکل میلگردی؛ بلکه در برخی پروژه‌ها به صورت توری های فلزی ضخیم و انعطاف پذیر نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/