برگزاری پنل تخصصی “اقلیم بانو” در برج آزادی
برگزاری پنل تخصصی “اقلیم بانو” در برج آزادی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: طرح اقلیم بانو با هدف بررسی نوآوری های اجتماعی زنان در مواجهه با تغییر اقلیم با همکاری و مشارکت شبکه ارتباطی سازمان های غیر دولتی زنان و اداره کل امور بانوان شهراری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: طرح اقلیم بانو با هدف بررسی نوآوری های اجتماعی زنان در مواجهه با تغییر اقلیم با همکاری و مشارکت شبکه ارتباطی سازمان های غیر دولتی زنان و اداره کل امور بانوان شهراری تهران طراحی و به میزبانی شهرداری منطقه ۹ به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: طرح مذکور با شعار تغییرات اقلیمی- اقدام جمعی در راستای مقابله با تغییرات اقلیمی در مواجهه با تغییرات آب و هوایی و حفاظت از اکو سیستم ها، تنوع زیستی، دست یابی  به جوامع صلح آمیز، تقویت و افزایش مشارکت برای توسعه پایدار برگزار شد.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: تبعات تغییرات اقلیمی به سرعت در حال گسترش است که در کلانشهر تهران تاثیرات عدیده ای در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایجاد می کند.

مرتضوی با اشاره به نقش آموزش در این خصوص تصریح کرد: هدف از آموزش در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش اثرات آن، ارتقاء سازگاری و تاب آوری شهر است که با بهره مندی از ایده ها و طرح های خلاقانه می توان به این مهم دست یافت.

این مقام ارشد شهری در منطقه ۹ در ادامه گفت: دستیابی به اهداف طرح اقلیم بانو به صورت پایدار و در قالب یک برنامه بلند مدت در راستای پیشگیری و یا مقابله با تغییرات اقلیم در شهر تهران، نیازمند مشارکت عمومی  از طرف زنان می باشد چرا که با ورود آنها به طرح مذکور خانواده ها نیز وارد این فرآیند شده و تاثیرات مثبتی در این زمینه بوجود می آید.

وی در خاتمه یادآور شد: این رویداد ” اقلیم بانو” به روش ایده پردازی و با حضور استارت آ پ ها در چهار محور اصلی از جمله بحران آب، بحرا ن پسماند، بحران پوشش  گیاهی و آب و هوا و بحران انرژی ها پاک طراحی شده است.

گفتنی است؛ در این فرآیند پس از نشست و ایده پردازی با بررسی و داوری به بهترین طرح ها و ایده ها جوایزی اهداء و مقرر شده طرح های منتخب به نام شخص ثبت و توسط شهرداری تهران به مرحله اجرا در آید.

لازم به ذکر است در نشست و پنل تخصصی “اقلیم بانو” که با حضور ۸۰ نفر از بانوان سمن های محیط زیستی در سالن گالری  برج آزادی برگزار شد، سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران و بدرلو معاون اجتماعی پسماند شهرداری تهران نیز از این نشست تخصصی بازدید کردند.

انتهای پیام/