درصد تحقق بودجه ۱۴۰۲ از صد در صد عبور خواهد کرد
درصد تحقق بودجه ۱۴۰۲ از صد در صد عبور خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه درصد تحقق درآمد پایدار ۴۰ درصد بود که امیدواریم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه درصد تحقق درآمد پایدار ۴۰ درصد بود که امیدواریم افزایش پیدا کند، اظهار کرد: تخصیص هفت ماه ۴۰ هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان بوده که ۱۷ هزار میلیارد تومان تملک دارایی سرمایه‌ای و دو هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان از محل تملک دارایی مالی است.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان برای حقوق پرسنل و امور جاری بوده و مابقی آن به پروژه ها اختصاص یافته است، یادآور شد: ۶ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان پرداختی به پروژه ها از سال قبل هنوز در سامانه ثبت نشده است. باید هزینه های جاری سریعتر ثبت شود اما هزینه پروژه ها زمان بر است.

فروزنده با بیان اینکه پروژه های آتیه و مژده به پایان رسیده اما باید در سامانه ثبت شود، تصریح کرد: وضعیت عملکرد غیرنقد ما با مجوز شورا بسیار بهتر خواهد شد و درصد تحقق بودجه با این عملکرد، از ۱۰۰ درصد بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه ۱۵۱ درصد بودجه نسبت به تخصیص به پروژه ها تزریق شده است، اظهار کرد: معاونت خدمات شهری ۸۸ درصد، معاونت حمل و نقل نزدیک به ۱۵۹ درصد، معاونت امور مناطق ۸۰ درصد، معاونت فرهنگی و اجتماعی ۸۸درصد، معاونت شهرسازی ۹۸ درصد، معاون مالی بیش از ۲۰۰ درصد، منابع انسانی ۱۰۱ درصد، فنی و عمرانی ۲۱۶ درصد، املاک و مستغلات ۲۳۲ درصد و سایر واحدها ۸۸ درصد نقدینگی از شهرداری دریافت کرده اند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه با توجه به عملکرد آبان ماه نگرانی در خصوص کسب درآمدها در برخی ردیف های اعتباری رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که تا پایان آذرماه از تبصره ۶ ماده ۱۰۰ درآمد خوبی حاصل و ثبت شود.

وی افزود: اگر مسئله غیرنقد در اصلاحیه بودجه رفع شود حتما به ۱۰۰ درصد تحقق بودجه دست خواهیم یافت و با توجه به اینکه در سه ماه پایانی سال، معمولاً وضعیت کسب درآمد بهبود می یابد، روند تحقق بودجه رو به رشد خواهد شد.

فروزنده با بیان اینکه غیر از هزینه های اجتناب ناپذیر تمام همت ما این است درآمدها به سمت پروژه ها سوق داده شود، اعلام کرد: در تأمین اتوبوس ها تأمین اعتبار به صورت ۲۵ درصد نقد، ۲۵ درصد ملک و ۵۰ درصد تسهیلات است و برای یکی از تولیدکنندگان، بانک ۳.۵ همت رژیم پرداخت مشخص کرده تا تعهدات عملیاتی شود.

علی خوشنود مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران با بیان اینکه در عوارض نوسازی و روند کاهشی آن در مهرماه اظهار کرد: فیش های توزیعی معمولا به سه ماه پایانی سال مربوط می شود اما امسال تا ۱۰ مردادماه به مردم مجوز داده شده بود که جرائم خود را بپردازند و قشر زیادی با تبلیغات صورت گرفته، عوارض نوسازی را پرداختند و به همین دلیل وصولی افزایش یافت اما در شهریورماه و مهرماه با افت روبه رو بود و مجدداً تلاش می شود که روند افزایشی باشد.

وی با اعلام اینکه ۹ هزار میلیارد تومان در ارزش افزوده کالاهای داخلی و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل واردات است و در مجموع بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد پایدار از محل مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است، یادآور شد: در جرائم رانندگی ۴۸۱ میلیارد تومان، در حمل و نقل ریلی ۹۸۶ میلیارد تومان، درآمدهای ناشی از قانون درآمد پایدار ۵۶۴ میلیارد تومان درآمد ثبت شده است.

خوشنود همچنین تصریح کرد: هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد در آبان ماه ثبت شده و درصد تحقق تا پایان این ماه به ۹۴ درصد رسیده است.

انتهای پیام/