بارش شهابی در بامداد ۲۴ آذر به اوج خود می‌رسد 
بارش شهابی در بامداد ۲۴ آذر به اوج خود می‌رسد 

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک،  معاونت امور اجتماعی وفرهنگی منطقه به نقل از مرکز علوم و ستاره شناسی تهران اعلام کرد: بارش شهابی را باید مهمترین رویداد نجومی این هفته دانست و نبود نور ماه هم به هیجان‌انگیزتر شدن پربارترین بارش شهابی سال […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک،  معاونت امور اجتماعی وفرهنگی منطقه به نقل از مرکز علوم و ستاره شناسی تهران اعلام کرد: بارش شهابی را باید مهمترین رویداد نجومی این هفته دانست و نبود نور ماه هم به هیجان‌انگیزتر شدن پربارترین بارش شهابی سال کمک می‌ کند. 

بر اساس همین گزارش در هفته‌ی سوم آذر ۱۴۰۲ فاز ماه به پایان دوره‌ی یک ماهه‌ی خود می‌رسد و بنابراین حضور محسوسی در آسمان نخواهد داشت.

شایان ذکر است بارش شهابی جوزایی (Geminids) از نیمه آذر ماه فعالیت خود را آغاز کرده و در ۲۴ آذر به اوج خود رسیده و در اواخر ماه نیز به فعالیت خود پایان می دهد. کانون این بارش صورت فلکی جوزا بوده و در یک آسمان تاریک در این تاریخ، امکان رصد اوج بارش شهابی جوزایی با حداکثر بارش ۱۲۰ شهاب در ساعت در آسمان فراهم خواهد شد. 

علاقه‌مندان می‌توانند تا قبل از روشن شدن آسمان و در بهترین ارتفاع در ساعت ۲ الی ۳  بامداد ۲۴ آذرماه این بارش شهابی را به خوبی در آسمان مشاهده کنند.

انتهای پیام/