مجموعه تلویزیونی «بچه زرنگ» با مشارکت شهرداری تبریز تهیه و تولید می‌شود
مجموعه تلویزیونی «بچه زرنگ» با مشارکت شهرداری تبریز تهیه و تولید می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، مجموعه تلویزیونی «بچه زرنگ» با موضوع شهدای مدافع حرم شهر با حمایت شهرداری تبریز تهیه و تولید می‌شود. به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و شصت و یکمین جلسه این شورا با لایحه شهرداری مبنی بر تجویز انعقاد تفاهم نامه مشارکت در تهیه و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

مجموعه تلویزیونی «بچه زرنگ» با موضوع شهدای مدافع حرم شهر با حمایت شهرداری تبریز تهیه و تولید می‌شود.

به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و شصت و یکمین جلسه این شورا با لایحه شهرداری مبنی بر تجویز انعقاد تفاهم نامه مشارکت در تهیه و تولید مجموعه تلویزیونی «بچه زرنگ» موافقت کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: با توجه به اثربخشی این مجموعه و پخش آن از شبکه ۲ سیما و مشارکت شبکه استانی، این لایحه با لحاظ شرایطی در کمیسیون به تصویب رسید.

غلامرضا احمدی خاطرنشان کرد: استفاده از هنرمندان و عوامل تبریزی، تهیه و تولید مجموعه در تبریز و مشارکت مالی نهادهای ذیربط دیگر از جمله شرایط کمیسیون فرهنگی برای مشارکت در تولید این مجموعه تلویزیونی به شمار می رود.

علی نوای باغبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این زمینه اظهار کرد: با توجه به تقویم جامع فرهنگی شهرداری تبریز، این ظرفیت در شهرداری وجود دارد که بودجه این مشارکت فرهنگی از آن محل تامین شود. مساعدت مالی شهرداری تبریز برای تهیه و تولید این مجموعه چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه طرح اولیه این مجموعه از سوی شبکه ۲ سیما ارائه شده است، گفت: این مجموعه داستانی شامل زندگی شهدای مدافع حرم بوده که در هر استان تهیه و تولید شده و زندگی ۱۳ شهید مدافع حرم در این مجموعه مد نظر است.

امیر نصیربیگی افزود: برآورد تولید این مجموعه هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون است که ۵۰ درصد برای شبکه دوم سیما و ۵۰ درصد توسط شهرداری تامین می‌شود.

وی با اشاره به پخش این مجموعه تا عید نوروز ۱۴۰۳، گفت: هدف نشان دادن قابلیت‌های علمی و فرهنگی شهدای مدافع حرم است. علی رغم اینکه در حوزه خود نخبه بودند، مسیر دیگری انتخاب کردند.

در این بین رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به عنوان این مجموعه گفت: بچه زرنگ، اسم زیبایی بوده و زرنگ در اینجا به معنای مسابقه در رشادت و ایثار است. این لایحه جزو اقدامات فرهنگی است که بعد از دوره ششم شورا باید به آن افتخار کنیم.

روح الله دهقان‌نژاد با قدردانی از شهرداری تبریز جهت پیشگامی در مشارکت در تولید این مجموعه یادآور شد: در تمام کشور، شهرهای مختلف مجموعه ای با این مضمون تولید کرده اند ولی آذربایجان شرقی تا کنون از این اقدام فرهنگی بی نصیب بوده است.