افزایش ۳۰ درصدی تجهیزات زمستانی شهرداری تبریز
افزایش ۳۰ درصدی تجهیزات زمستانی شهرداری تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از افزایش ۳۰ درصدی تجهیزات زمستانی شهرداری تبریز نسبت به سال گذشته خبر داد. به گزارش شهریار، پرویز عباس نژاد با اعلام این خبر گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، امسال نسبت به سال گذشته تعداد تجهیزات زمستانی ماشین آلات مورد استفاده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از افزایش ۳۰ درصدی تجهیزات زمستانی شهرداری تبریز نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش شهریار، پرویز عباس نژاد با اعلام این خبر گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، امسال نسبت به سال گذشته تعداد تجهیزات زمستانی ماشین آلات مورد استفاده در مواقع بارش برف  به طور متوسط ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

عباس نژاد با اشاره به حذف کامل نمک پاشی در سال ۱۴۰۱ و جایگزین آن با محلول پاشی گفت: کاهش محسوس میزان نمک مصرفی در کارگاه‌های مکانیزه محلول ساز به میزان یک پنجم سال قبل در سال گذشته رویداد قابل توجهی بود که امسال نیز تداوم خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته تنها ۶ کارگاه محلول ساز مکانیزه در سطح مناطق فعالیت داشت افزود: به دنبال تاکیدات و دستورات شهردار تبریز در خصوص ضرورت راه اندازی و به کارگیری کارگاه‌های محلول ساز در تمامی مناطق دهگانه، این کارگاهها در تمامی مناطق در آستانه راه اندازی نهایی هستند و امسال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

معاون شهردار تبریز همچنین در خصوص ماشین آلات محلول پاش نیز گفت: در حال حاضر ۸۹ تانکر ۱۰ هزار لیتری مجهز به سامانه محلول پاشی، ۴۶ دستگاه تانکر ۲۰ هزار لیتری مجهز به سامانه محلول پاش در کنار ۱۵ دستگاه تانکر مستقر در مناطق برای محلول پاشی موجود هستند که در سال جاری این تعداد افزایش قابل توجهی نیز خواهند داشت.

عباس نژاد افزود: یکی از مسائل اساسی در زمان بارش برف در سطح شهر تردد وسایط نقلیه ای است که به دلایل مختلف از قبیل فرسودگی و صافی لاستیک باعث تصادفات، قفل مسیر و مانع از انجام عملیات برف روبی و محلول پاشی می شوند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز در پایان سخنانش تصریح کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر تبریز طبیعتا تهیه لاستیک مناسب برای زمان‌های بارش برف، خودداری از تردد غیر ضروری در زمان بارش برف، رسیدگی به وضعیت گرمایشی، سیستم ترمز ماشین می تواند نقش بسزایی در کاهش حوادث در زمان بارش برف در شهر تبریز داشته باشد.