احداث پارک تخصصی کودک؛ مطالبه ۴۱ درصد تبریزی‌ها از شهرداری
احداث پارک تخصصی کودک؛ مطالبه ۴۱ درصد تبریزی‌ها از شهرداری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، طبق نتایج یک نظرسنجی شهروندان تبریز اعلام کردند احداث پارک تخصصی کودک به عنوان اولویت اول تبریز در تحقق شهر دوستدار کودک باشد. به گزارش شهریار، در این نظرسنجی که توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز به مناسبت روز ملی کودک […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

طبق نتایج یک نظرسنجی شهروندان تبریز اعلام کردند احداث پارک تخصصی کودک به عنوان اولویت اول تبریز در تحقق شهر دوستدار کودک باشد.

به گزارش شهریار، در این نظرسنجی که توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز به مناسبت روز ملی کودک با طرح سوال” با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک کدامیک از موارد زیر را مناسب می دانید؟ ۱- احداث پارک های تخصصی کودک ۲- احداث خانه رشد و خلاقیت ۳- اجرای برنامه های شاد فرهنگی ۴- احداث زمین های بازی کودکان” و از طریق شبکه های مجازی عنوان شد، ۲۰ هزار و ۶۱۶ شهروند شرکت کردند.

طبق نتایج بدست آمده گزینه احداث پارک‌های تخصصی کودک با ۴۱ درصد بیشترین انتخاب شهروندان را به خود اختصاص دارد و گزینه‌های احداث زمین‌های بازی کودکان با ۲۶ درصد، اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی با ۲۴ درصد و نهایتا احداث خانه‌های رشد و خلاقیت با ۹ درصد به ترتیب انتخاب‌های بعدی شهروندان تبریزی در راستای تحقق شهر دوستدار کودک مطرح شد.

صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی نصرنیوز، آذرانجمن، شهریار، شمس نیوز، تبریز خبرلری، بیداری آذربایجان، عصر تبریز، تبریز سیاست، فصل نیوز، اخبار فردا، اخبار اول، نگاه آذربایجان، چالش روز، صنعت خبرلری و سون خبر این نظرسنجی را به اشتراک گذاشتند.

محمد عزتی، معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به ابلاغ دستورالعمل وزارت کشور در خصوص ایجاد اداره شهر دوستدار کودک زیر نظر معاونت شهرسازی شهرداری‌ها عنوان کرد: شهرداری تبریز از سال ۱۴۰۰ به ایجاد چارت سازمانی اداره شهر دوستدار کودک اقدام کرده و طی این سه سال فعالیت‌های متنوعی در این حوزه انجام داده است.

بنا بر گفته معاون شهرسازی در راستای تحقق عنوان “تبریز، شهر دوستدار کودک” شهرداری تبریز ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای احداث بیش از ۱۰ مرکز رشد خلاقیت کودکان تحت عنوان خانه کودک تا اوایل سال ۱۴۰۳ تخصیص داده است.

گفتنی است؛ طی امسال ۲ مورد کلنگ‌زنی پارک تخصصی کودک به نام پارک افسران در منطقه ولیعصر و پارک خاوران در منطقه خاوران توسط شهردار تبریز انجام شده است و قبل از این نیز ۲ پارک  کودک در منطقه مرزداران و پارک دادگستری نیز طی سال‌های قبل احداث شده بود و در برخی پارک‌ها چون پارک صفاری به عنوان باغشهر تبریز از ایده کودکان استفاده شده است در طراحی این پارک از نقاشی کودکان بر روی کاشی‌ها الهام گرفته شده است.

همچنین شهرداری تبریز طی سال‌های قبل در راستای آموزش شهروندی چندین پارک ترافیک جهت آموزش کودکان احداث کرده است که روزانه پذیرای کودکان و دانش آموزان عزیز تبریزی است که در این خصوص  می‌توان به پارک ترافیک پشت پارک اوتیسم در ائل گلی و همچنین مشروطه اشاره کرد.