اجلاس بانوان کارآفرین برای نخستین بار در کشور در شیراز برگزار شد/ توانمندسازی بانوان موجب ایجاد درآمد اقتصادی پایدار می شود
اجلاس بانوان کارآفرین برای نخستین بار در کشور در شیراز برگزار شد/ توانمندسازی بانوان موجب ایجاد درآمد اقتصادی پایدار می شود
اجلاس بانوان کارآفرین با رویکرد حمایت از اشتغال بانوان برای نخستین بار در کشور توسط هلدینگ فرصت طلایی برتر آریایی در شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش آرمانشهر فارس، اجلاس بانوان کارآفرین با رویکرد حمایت از اشتغال بانوان برای نخستین بار در کشور توسط هلدینگ فرصت طلایی برتر آریایی در شهر شیراز برگزار شد.
دکتر مهدی تعبدی، دبیر اجرایی اجلاس بانوان کارآفرین و رئیس هیئت مدیره هلدینگ فرصت طلایی برتر آریایی با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاس در شهر شیراز گفت: از آنجا که شیراز دارای ظرفیت های خوبی در حوزه بانوان کارآفرین است این شهر را برای برگزاری اجلاس انتخاب کردیم.
او ادامه داد: در این اجلاس ضمن دعوت از 40 بانونی کارآفرین و اهدای لوح سپاس به آنها به عنوان الگوهای موفق در حمایت از بانوان در حوزه کارآفرینی تلاش کرده ایم.
تعبدی با تشکر از تمامی افرادی که در برگزاری این همایش، یار و همراه هلدینگ فرصت طلایی برتر آریایی بودند، عنوان کرد: از دکتر جلالی، دکتر محمدرضا ترکیان، دکتر رضا سهیلی، آقای قهرمانی، آقای بناری، دکتر محمدرضا ترکیان دبیر آژانس همکاری های ایران برزیل، مهندس احمدی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دامداری شیراز، استاد سخنران دکتر عباس جلالی، خانم حسین زاده از مجلس شورای اسلامی، خانم دکتر حسینی سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز، مهندس روح الله شجاعیان و مهندس صادقی، عضو شورای اسلامی شهر صدرا، خانم صفورا نورزاد مجری برنامه، سرکار خانم هواخواه مدیر بازگانی هلدینگ فرصت طلایی برتر آریایی، خانم مهسا آقایی مدیر روابط عمومی هلدینگ، خانم نسترن آقایی مدیرعامل هلدینگ فرصت طلایی و … کمال تشکر را داریم.
در این همایش از خانم دکتر سیده مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز و خانم حسین زاده، فعال حوزه زنان در مجلس شورای اسلامی دعوت شد تا به عنوان سخنران حضور داشته باشند.
دکتر سیده مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز در این اجلاس ضمن خوشامدگویی به حاضران این اجلاس در سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: توان بانوان در حوزه های مختلف جدی گرفته نشده و به خوبی دیده نشده است.
او افزود: در بررسی حوزه زنان ابعاد متفاوتی برای بررسی وجود دارد و شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص توانمندی زنان و حوزه بانوان با نگاه ویژه گام بر می دارد.
حسینی تاکید کرد: اوضاع و احوال بانوان در حوزه محرومیت زدایی قابل تعریف است، در بررسی زنان سرپرست خانوار در شیراز و بررسی آن در پراکندگی در شهر به این نتیجه رسیدیم که توانمند ساختن بانوان در بسیاری محلات با آموزش دادن آنها موجب رسیدن آنها به درآمد پایدار اقتصادی می شود.
وی با اشاره به اینکه سرپرست خانوار مفهوم گسترده ای دارد، عنوان کرد: بسیاری وقت ها جبر جامعه و روند بد زندگی این زنان را به سرپرست خانوار تبدیل کرده است و بسیاری از آنها از سوی برخی مسئولان فراموش شده اند.
حسینی افزود: در بررسی زنان سرپرست خانوار توسط شورای اسلامی شهر شیراز متوجه شدیم بسیاری از آنها مهارت داشته و توانمند هستند اما نمی توانند از توانمندی خود به خوبی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: برای توانمندی زنان به برنامه ریزی جدی نیاز داریم، بانوان محور اصلی خانواده هستند و خانواده مهمترین عنصر جامعه است، همچنین زنان در جایگاه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی دارند.
حسینی با تاکید بر اینکه طرح توانمندسازی زنان در شورای اسلامی شهر شیراز با تلاش بسیار مصوب شده است، گفت: بهزیستی، کمیته امداد ، کانون وکلای دادگستری و … در این حوزه مشغول به کار هستند و باید بین این سازمان ها برای توانمندسازی کردن بانوان در اشتغال هم افزایی شود و به تمام دستگاه ها وظایف فراموش شده آنها را یادآوری کنیم، بر این اساس با ۱۷ نهاد تفاهم نامه بسته ایم و در این هم افزایی و این نهضتی که در شیراز به وجود آمده به شدت به کارآفرینان خوش فکر نیاز داریم.
او تاکید کرد: بعد از یک سال در شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز, اولین گروه زنان سرپرست خانوار را در راستای توانمندسازی امورات اجتماعی و اقتصادی، مشاغل خانگی و مهارت آموزی را سعی کرده ایم تعریف کنیم.
حسین زاده، فعال حوزه زنان در مجلس شورای اسلامی هم در این اجلاس گفت: برای رسیدن به مقصد به هدف نیاز است و شناخت ایمن ترین مسیر در این راستا مهم است و اهمیت دست یابی به هدف ما باید مشخص شود.
او ادامه داد: بانوان کشور حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و بانوان ما در موفقیت های کشور نقش موثری دارند؛ اگر مرد کارآفرین موفق شده است همکاری مادر، خواهر و همسرش در این موفقیت اثربخش بوده است.
حسین زاده تصریح کرد: زنان باید کنشگر اصلی بوده و در عرصه های جامعه ورود کنند، رهبر معظم انقلاب اسلامی سالهاست بر تولید تاکید دارند و برای رسیدن به جامعه آرمانی در این حوزه زن و مرد باید همت کنند.

هلدینگ فرصت طلایی برتر آریایی
خاطر نشان می شود، دکتر عباس جلالی، رئیس مرکز مشاوره اتاق بازرگانی فارس در این همایش به توضیح و برررسی قدم ها و چالش های کارآفرینی پرداخت.
هلدینگ فرصت طلایی برتر آریایی در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و تندیس به رسم یادبود از بانوان کارآفرین تقدیر و تجلیل به عمل آورد.