اجرای پروژه‌های مطالعاتی بر مبنای نیازمندی‌های شهری تبریز
اجرای پروژه‌های مطالعاتی بر مبنای نیازمندی‌های شهری تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز از تحقق بودجه ای طی ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: یک میلیارد و نهصد و یک میلیون تومان از منابع وصولی برای اجرای پروژه های مطالعاتی بر مبنای نیازمندی های شهری تبریز محقق شده است. به گزارش […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز از تحقق بودجه ای طی ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: یک میلیارد و نهصد و یک میلیون تومان از منابع وصولی برای اجرای پروژه های مطالعاتی بر مبنای نیازمندی های شهری تبریز محقق شده است.

به گزارش شهریار، روح الله رشیدی در جریان برگزاری جلسه هیئت امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز، بودجه مصوب سال جاری این مرکز را ۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طی ۶ ماه نخست سال یک میلیارد و نهصد و یک میلیون تومان محقق شد.

رشیدی اظهار کرد: در سال جاری ۵۷ پیشنهاد پژوهشی داشتیم که ۱۷ پیشنهاد منجر به عقد قرارداد شده است.

وی ادامه داد: ۱۵ طرح در مرحله نظارت، ۱۲ طرح در مرحله اجرا و ۶ پیشنهاد نیز در شرف اجرا است و نیاز به استعلام دارد.

رشیدی تصریح کرد: ۱۰ نشست تخصصی عمومی در سال جاری  برگزار شده که مجموع  نشست های تخصصی مرکز به یک هزار و ۴۲۷ نفر ساعت در ۱۸ عنوان می رسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه گزارش های کارشناسی مرکز در قالب های مختلف طبقه بندی شده است، عنوان کرد: این گزارش ها شامل دیدگاه، اظهار نظر، یادداشت، انعکاس، پرسمان، خلاصه گزارش و… می شود.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: با توجه به اخذ مجوز انتشارات، در سال جاری دو عنوان کتاب در مرکز چاپ شده و دو مورد در شرف چاپ یک مورد در حال اخذ مجوز و ۴ مورد نیز آماده برای اخذ مجوز است.

روح الله رشیدی با تاکید بر اینکه در حوزه های پژوهشی، اقتصاد، حقوق شهری و محیط زیست ضعف داریم و طرح خوبی ارائه نمی‌شود، یادآور شد: فرصت های مطالعاتی دانشگاه ها به این مرکز معرفی می شوند و بدون پرداخت هزینه، نیازهای شهری را برای تحقیق و پژوهش اساتید و دانشجویان معرفی می کنیم.

وی گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری به مناسبت همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز ۲۰۲۳، کتابی را در دست ترجمه داریم که منتشر خواهد شد و حداقل دو کتاب در بخش‌های جانبی این همایش می تواند رونمایی و مورد بحث قرار گیرد.

رشیدی در این جلسه با اشاره اینکه ۸۱۳ میلیون تومان هزینه مصارف شش ماهه سال جاری است، افزود: ۶۱۴ میلیون تومان برای طرح های پژوهشی، حق الجلسات کمیته تخصصی، داوری و انتشار و غیره هزینه شده و قرار است ۹۶۷ میلیون تومان نیز برای ۱۷ قرارداد در سال جاری هزینه شود.

وی “سنجران” را دومین طرح این مرکز عنوان کرد گفت: طرح سنجران توسط مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز تبدیل به کتاب خواهد شد.

رشیدی اضافه کرد: در راستای درآمدزایی ۹۰ نسخه از کتب منتشر شده به فروش رفته و  تعداد کل قراردادها از ابتدای تاسیس ۵۰ مورد است که ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برای این قرارداد ها  هزینه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از زمان تاسیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز ۱۶۰ مورد پیشنهاد ارائه شده و ۶۷ مورد آن به عقد قرارداد منجر شده است.