آموزش “پرورش و نگهداری گلهای آپارتمانی” توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز
آموزش “پرورش و نگهداری گلهای آپارتمانی” توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، در راستای ارتقای فرهنگ نگهداری و توسعه فضاهای سبز شهری، یک دوره کلاس آموزشی شهروندی با عنوان “پرورش و نگهداری گلهای آپارتمانی” در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در حال برگزاری است. به گزارش شهریار، سیامک آسیایی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

در راستای ارتقای فرهنگ نگهداری و توسعه فضاهای سبز شهری، یک دوره کلاس آموزشی شهروندی با عنوان “پرورش و نگهداری گلهای آپارتمانی” در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در حال برگزاری است.

به گزارش شهریار، سیامک آسیایی مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در حاشیه برگزاری این دوره‌های آموزشی هدف از تشکیل این کلاس‌ها را ارتقای بیشتر فرهنگ نگهداری و توسعه فضاهای سبز شهری عنوان کرد و گفت: نگهداری و توسعه مطلوب فضاهای سبز شهری و احیاء یاد و خاطره باغشهر تبریز در گرو مشارکت و همیاری تک تک شهروندان عزیز است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین دوره‌هایی باعث افزایش انگیزه و علاقه در بین همشهریان عزیز در پرورش و نگهداری فضاهای سبز خانگی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان عزیز در پروژه‌های توسعه‌ای فضاهای سبز شهری، برگزاری این دوره‌ها در طول سال برای سنین مختلف انجام می‌گیرد.

آسیایی همچنین با اشاره به فرایند ثبت نام دوره‌های آموزشی پرورش و نگهداری گلهای آپارتمانی در شهرداری تبریز، افزود: ثبت نام از همشهریان عزیز برای حضور دراین دوره‌ها از طریق وب سایت سازمان و یا مراجعه حضوری انجام گرفته است و در این فرآیند نزدیک به ۶۰۰ نفر از علاقمندان و دوستداران گل و گیاه ثبت نام کرده‌اند که به ترتیب و با برنامه‌ریزی لازم و با حضور اساتید مجرب کلاسهای آموزشی مربوطه در تالار اندیشه سازمان سیما، منظر و فضای سبز در حال برگزاری است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز در این زمینه ادامه داد: در طی برگزاری این دوره‌ها، شرکت کنندگان و شهروندان عزیز با انواع گلهای فصلی و دائمی، انواع گیاهان پوششی، روشهای آبیاری گونه‌ها در منازل و حیاط مسکونی، نحوه صحیح کود دهی و ترکیب خاک گلدانها و باغچه‌ها، روش ایجاد بالکن و خانه سبز، انواع گیاهان گلدانی و آپارتمانی و روش صحیح پرورش و نگهداری آنها آشنا می‌شوند.