تعریف چهار ابرپروژه در شهرداری منطقه 2 شیراز
تعریف چهار ابرپروژه در شهرداری منطقه 2 شیراز
شهردار منطقه 2 شهر شیراز گفت: سهم منطقه 2 شهرداری شیراز ۱۷۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح در دهه فجر است و 4 ابرپروژه هم در منطقه 2 برای سال 1403 تعریف شده است.

به گزارش آرمانشهر فارس، دومین جلسه از سلسله نشست های«روایت امید» با موضوع تشریح پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی دهه مبارک فجر به نشست خبری شهردار منطقه 2 و عضو ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در این منطقه یافت.
مریم شمالیان/    شهردار منطقه 2 شهر شیراز در این نشست با تبریک ولادت حضرت زهرا و روز زن گفت: شهرداری منطقه ۲ دارای وسعتی به بزرگی ۴۶۵۰ هکتار و ۱۸۶ هزار نفر جمعیت است؛ این منطقه مثل یک شهر است و پادگان ولیعصر، پایگاه شکاری، سپاه بقیه الله، قبرستان وادی سلام، اداره کل بهزیستی و هلال احمر استان، بیمارستان قلب الزهرا و مسلمین و فرودگاه شهید دستغیب در این منطقه واقع شده اند که بدین ترتیب الزام داریم به این مراکز خدماتی ارائه دهیم.
محمد مقدس زاده با اشاره به پروژه های منطقه 2 به مناسبت دهه فجر اعلام کرد: سهم منطقه 2 شهرداری شیراز ۱۷۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح در دهه فجر است که شامل کلنگ زنی ۲۴ پروژه و ریز پروژه هم می شود.
وی ادامه داد: بودجه سال آینده منطقه ۲ با تغییر نگاه ۵ ساله و ۲۰ ساله تعیین شده و در سال آینده ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی و ۱۴۸ میلیارد تومان خدمات شهری خواهیم داشت.
مقدس زاده از تعریف چهار ابرپروژه در منطقه ۲ شیراز خبر داد و گفت: این ابرپروژه ها به شکلی در نظر گرفته شده اند که منطقه به یک برند تبدیل شود و بتوانیم خدمات عمرانی و شهری خاصی به مردم تحویل دهیم.
او با اشاره به اینکه یکی از این ابرپروژه ها در بلوار خلیج فارس است، بیان کرد: از میدان الله تا تقاطع شهدای نیروی دریایی به طول ۶ و نیم کیلومتر در این پروژه سامان دهی می شود و اعتبار پروژه هم 150 میلیارد تومان است؛ این پروژه در روز شیراز کلنگ زنی خواهد شد.
وی از کلنگ زنی پروژه ملی «آبش خاتون» هم خبر داد و گفت: تاییدیه از شهرداری گرفته شده و در حال گرفتن تاییدیه از میراث فرهنگی هستیم تا محیط اطراف مقبره را ساماندهی کنیم.
مقدس زاده تصریح کرد: تاثیرات این طرح فقط گردشگری و فرهنگی نیست و یک طرح پخته است که باعث کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد؛ این طرح نیز در روز شیراز کلنگ زنی و تا پایان سال افتتاح خواهد شد.
اتصال شریان ۴۵ متری محراب به بلوار مدرس با هدف حل مشکلات ترافیکی و برخورداری محله محراب ابرپروژه دیگر منطقه ۲ بود که شهردار منطقه 2 شیراز به آن اشاره کرد.
وی در این خصوص عنوان کرد: اجرای زیرگذر محراب، نورپردازی، مبلمان شهری و …‌ با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار منطقه 2 شیراز با ذکر ابرپروژه چهارم در این منطقه گفت: سالهاست در بافت کهن و قدیمی شهر شیراز پروژه ها در حد مرمت بوده، اما اکنون ابرپروژه لطفعلی خان زند را از چهارراه ۱۵ خرداد تا چهارراه مشیر و خیابان توحید را استارت خواهیم زد.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه توسعه گردشگری، تاثیرات اقتصادی خاص در منطقه تجاری کهن شیراز، اجرای جداره سازی، نور پردازی و ..‌. با برآورد اولیه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان می باشد.
مقدس زاده اعتبار ۴ ابرپروژه در سطح این منطقه را نیز ۵۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد؛ وی در ادامه هم به این مهم اشاره داشت که بودجه امسال منطقه ۲ با آیتم های متفاوت ۶ برابر شده است و منطقه ۲ باید ۳ هزار میلیارد تومان بودجه جذب کند که تا پایان اسفندماه جذب خواهد شد.
او به یک پروژه دیگر اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی پروژه سرمایه گذاری در بلوار ماذون قشقایی که در ۳ سطح زمین تعریف شده و ۳ طبقه با کاربری تجاری در آن طراحی شده نیز در دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.
مقدس زاده با تاکید بر بی نظیر بودن این پروژه در جنوب کشور افزود: در این پروژه، انبارهای مرکزی شیراز تعریف شده و اعتبار اولیه برای استارت پروژه حدود ۲ هزار میلیارد است و ۲ سال آینده به بهره برداری خواهید رسید.
وی اضافه کرد: پارک توان خواهان و معلولان هم در کنار سینمای امین تارخ که در دهه فجر کلنگ زنی و در روز شیراز یا سالروز آزادسازی خرمشهر در سال آینده افتتاح خواهد شد که تنها پارک جنوب کشور با استانداردهای توان خواهان است.
کلنگ زنی پارک بانوان در پارک صنوبر در دهه فجر در منطقه ۲ و مشارکت جهادی و انقلابی منطقه 2 در پروژه بازار پروتئین شیراز از دیگر مواردی بود که مقدس زاده در این نشست به آن اشاره کرد.
ایجاد روحیه امید و نجات در جامعه اهمیت بسزایی دارد
محمد تذروی نیز در این جلسه گفت: در شرایط فعلی ایجاد روحیه امید و نجات در جامعه اهمیت بسزایی دارد.ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۲ با تشکر از شهردار شیراز در خصوص اجرای پروژه های امیدآفرین در سطح شهر ادامه داد: مدیریت شهری به شخص وابسته نبوده و شهرداران جدید ادامه دهنده راه شهرداران پیشین هستند.
وی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در بحث نظارتی نگاه کلان‌شهر دارند؛ به نوعی که اجرای پروژه ها دچار خلل نشود.
تذروی افزود: مردم تشنه دانستن این هستند که در شهر چه پروژه هایی اجرا می شود و رسانه در اطلاع رسانی انجام این امور به مردم نقش موثری دارد
او همچنین اظهار کرد: افتتاح پروژه ها که در تسهیل امور مردم اثربخش هستند در ایجاد امید در دل همشهریان ما نقش بسزایی دارد که نمونه آن پیشرفت حمل و نقل عمومی در حوزه قطار شهری در شهر شیراز است.

  • نویسنده : مریم شمالیان