آغاز عملیات احداث بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهرداری مبارکه
آغاز عملیات احداث بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شهرداری مبارکه

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، حسین خدارحمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: این معاونت سال‌های گذشته با انجام انواع پروژه‌های کلان، متوسط و کوچک سهم زیادی در اجرایی ساختن خواسته‌های به حق شهروندان شهر مبارکه داشته است. وی با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای فولاد مبارکه، افزود: این پروژه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

حسین خدارحمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: این معاونت سال‌های گذشته با انجام انواع پروژه‌های کلان، متوسط و کوچک سهم زیادی در اجرایی ساختن خواسته‌های به حق شهروندان شهر مبارکه داشته است.

وی با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای فولاد مبارکه، افزود: این پروژه با هزار میلیارد ریال اعتبار صددرصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون عمران شهرداری مبارکه خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی و کاهش خطرات وسایل نقلیه سنگین فولاد مبارکه به شبکه معابر اصلی، جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های وسایل نقلیه سنگین به زیرساخت‌ها، تسهیل در تردد شهروندان محله‌های قهنویه، سجادیه و نهچیر از مهمترین اهداف اجرای این پروژه محسوب می‌شود.

خدارحمی با اشاره به احداث قطعه چهارم رینگ کمربندی شرقی شهر با عنوان بلوار سردار شهید حمزه بابایی، تصریح کرد: این پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال صددرصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای این طرح ۶۵ هزار متر مکعب عملیات خاک‌برداری، ۳۰ هزار مترمکعب خاک‌ریزی، ۱۴ هزار مترمربع عملیات بیس و آسفالت و چهار هزار متر عملیات جدول‌گذاری اجرا شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی صددرصدی بلوار وحدت و اصلاح هندسی میدان حافظ با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، اضافه کرد: دسترسی آسان شهروندان به نقاط مختلف شهر و کاهش بار ترافیکی در بافت مرکزی شهر از اهداف اصلی اجرای این پروژه است. برای تکمیل این پروژه ۳۵۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری، دو هزار متر مکعب عملیات خاک‌ریزی، سه هزار متر مربع عملیات آسفالت، ۱۱۰۰ متر طول عملیات جدول‌گذاری و سه هزار مترمربع عملیات بیس و زیرسازی اجرا شده است.

معاون عمران شهرداری مبارکه با اشاره به ادامه احداث شهرک کارگاهی خیام با وسعت ۱۶۰ هکتار با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، تاکید کرد: این پروژه با هدف ساماندهی مشاغل کارگاهی و توسعه اشتغال در حال اجرا است و تاکنون پیگیر اخذ مصوبه کارگروه امور زیربنایی، زیرسازی شبکه معابر، جدول‌گذاری و نصب کانال‌های دفع آب‌های سطحی و اجرای شبکه‌های برق، آب و گاز بوده‌ایم.

خدارحمی با اشاره به آغاز عملیات احداث بلوار غدیر به عنوان قطعه پنجم رینگ کمربندی شرقی شهر (میدان مادر – سرارود) با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال، ادامه داد: دسترسی آسان شهروندان به کمربندی شمال شهر و کاهش بار ترافیکی در بافت مرکزی شهر از اهداف اصلی اجرای این پروژه محسوب می‌شود و ۲۵ هزار مترمربع در این زمینه آزادسازی انجام شده است.

وی با اشاره به تکمیل عملیات اجرایی ادامه بلوار شهید حقانی، اضافه کرد: دسترسی آسان به کمربندی شرقی شهر و کاهش بار ترافیکی در بافت مرکزی از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه است که در این راستا یک هزار و ۱۷۳ متر مربع آزادسازی انجام شده است.

توسعه اماکن ورزشی در محلات سطح شهر مبارکه

معاون عمران شهرداری مبارکه با اشاره به احداث چهار زمین چمن مصنوعی در اسماعیل ترخان، محمدیه، محله یک و محله هشت صفاییه با هزینه ۷۰ میلیارد ریال، گفت: توسعه اماکن ورزشی در محلات، ارتقای شاخص‌های سلامت و افزایش نشاط اجتماعی از اهداف احداث این زمین‌های چمن مصنوعی است.

معاون عمران شهرداری مبارکه افزود: عملیات اجرایی ادامه بلوار ۲۲ بهمن با آزادسازی پنج هزار مترمربع و عملیات اجرایی ادامه بلوار شهدای جهاد سازندگی (۱۵ خرداد) با ۶ هزار مترمربع آزادسازی اجرا و پارک‌های محله‌های درچه و محله یک صفاییه نیز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در سه هزار مترمربع احداث شده است.

خدارحمی به آغاز عملیات اجرایی احداث سالن‌های ورزشی در محله‌های قهنویه با ۱۵۰۰ مترمربع، شیخ آباد با دو هزار مترمربع و سرارود با ۱۸۰۰ مترمربع اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش سرانه فضای ورزشی در سطح شهر و محلات، دسترسی آسان قشر جوان به امکانات ورزشی، ارتقای شاخص‌های سلامت نسل جوان، زمینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و افزایش سطح نشاط عمومی از اهداف اجرای این پروژه‌ها در شهر مبارکه است.

وی با اشاره به اجرای نهضت آسفالت در سطح ۲۰۰ هزار مترمربع از شهر و محلات مبارکه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، اظهار کرد: نهضت آسفالت در بافت مرکزی شهر و محلات اسماعیل ترخان، سجادیه، نهچیر، دهنو، درچه، قهنویه، سرارود، شیخ آباد، محمدیه، صفائیه، نصیرآباد و صادقیه اجرا شده است.

معاون عمران شهرداری مبارکه با اشاره به سایر اقدامات معاونت عمران شهرداری مبارکه، اضافه کرد: طرح توسعه آرامستان مرکزی شهر، مشارکت در احداث گلستان شهدای محله قهنویه، اجرای کانال‌های دفع آب‌های سطحی، اصلاح طرح‌های هندسی معابر، نصب علائم ترافیکی، رنگ‌آمیزی و خط‌کشی مسیرهای عابر پیاده، نصب و اصلاح چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر و تعمیر و تجهیز کارگاه امانی شهرداری از دیگر طرح‌ها در شهر و سطح محلات مبارکه است.