اداره توسعه فرهنگ شهروندی اصفهان به موضوع ساختمان‌های پایدار می‌پردازد
اداره توسعه فرهنگ شهروندی اصفهان به موضوع ساختمان‌های پایدار می‌پردازد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سیدمهدی سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساختمان پایدار از مباحث جدیدی است که اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به آن می‌پردازد، از این رو نیاز به زمان بیشتری برای تحقیق در این خصوص داشتیم. وی با بیان اینکه اوایل سال […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سیدمهدی سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساختمان پایدار از مباحث جدیدی است که اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به آن می‌پردازد، از این رو نیاز به زمان بیشتری برای تحقیق در این خصوص داشتیم.

وی با بیان اینکه اوایل سال جاری در معاونت معماری و شهرسازی موضوع ساختمان پایدار مطرح شد، افزود: نکته حائز اهمیت ورود اداره توسعه فرهنگ شهروندی به مباحث معماری و شهرسازی است، اداره فرهنگ شهروندی در طول ۱۸ سال گذشته بیشتر در حوزه‌های محیط زیست، خدمات شهری و حمل‌ونقل و ترافیک فعال بوده است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مباحث در سه فاز معماری داخلی و خارجی منزل، ساختمان پایدار و هوشمندسازی پرونده‌های شهرسازی مطرح می‌شود، گفت: گام نخست، معماری داخلی خانه بود که در تبلیغات درون‌شهری از ابتدا تا نیمه آبان در قالب چهار طرح تبیین شد.

سجادزاده با اشاره به برگزاری همایش ساختمان‌های پایدار که روزهای پانزدهم و شانزدهم آذر در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، ادامه داد: فرهنگ شهروندی در فاصله زمانی دهم تا بیستم آذر به موضوع ساختمان پایدار می‌پردازد که با توجه به جدید بودن این موضوع، نیاز به تحقیق مقدماتی داشتیم و این مورد از این پس جزو مباحث اداره شهروندی قرار خواهد گرفت تا در بلندمدت مسئله برای شهروندان تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از انرژی‌های نو و جدید یکی از مباحثی است که در این ساختمان‌ها بیان می‌شود، خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف و اتلاف انرژی از جمله مباحثی است که از قدیم مطرح بوده و اداره شهروندی نیز در یکی دو دوره در قالب گالری به این موضوع پرداخته است، اما در این دوره تکمیل‌تر بیان می‌شود.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: استفاده از محیط‌های سبز داخل آپارتمان‌ها و منازل امروزی، یکی از مباحثی است که در زیرمجموعه حوزه محیط زیست و خدمات شهری قرار دارد، اما به‌صورت تکمیلی در این خصوص صحبت می‌شود و استفاده از فناوری‌های نوین همچون آب خاکستری و سایر موارد موجود به‌صورت مشخص فرهنگ‌سازی می‌شود.

سجادزاده با بیان اینکه ساختمان‌های پایدار یک مبحث بین حوزه‌ای است، گفت: در دور نخست که از دهم تا بیستم آذر است، در کنار گالری شهری از ظرفیت‌های اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان نیز در این حوزه استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ورود اداره توسعه فرهنگ شهروندی به مبحث ساختمان‌ها پایدار را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بتوانیم در این حوزه مسائل را به شکل ریشه‌ای مطرح و حل کنیم.