شورای اسلامی شهرستان‌ها باید در جریان تصمیمات شورای برنامه‌ریزی قرار گیرد
شورای اسلامی شهرستان‌ها باید در جریان تصمیمات شورای برنامه‌ریزی قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن‌_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه یکی از مهمترین مؤلفه‌های جامعه سالم، تأمین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی است، اظهار کرد: اقدامات جدی درباره رفع مشکلات تأمین آب آشامیدنی سالم از هم‌اکنون باید انجام […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن‌_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه یکی از مهمترین مؤلفه‌های جامعه سالم، تأمین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی است، اظهار کرد: اقدامات جدی درباره رفع مشکلات تأمین آب آشامیدنی سالم از هم‌اکنون باید انجام شود تا تابستان سال آینده با بحران بی‌آبی مواجه نشویم.

وی افزود: ورودی و خروجی دشت بروجن به‌عنوان یکی از دشت‌های مهم چهارمحال‌وبختیاری با یکدیگر هم‌خوانی ندارد و در این دشت منابع آب‌های زیرزمینی در حال تمام شدن است که توجه مسئولان را می‌طلبد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای شهرستان‌ها، بیشتر در روستاها هزینه می‌شود و شهرها از آن بی‌بهره هستند، تصریح کرد: گاهی تفکر، تنها محرومیت‌زدایی است، درحالی‌که برخی شهرها نیز از امکانات بی‌بهره هستند و باید در کنار روستاها به این مناطق نیز توجه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهرستان‌ها باید در جریان تصمیمات شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گیرد، با استناد به قوانین باید به فرمانداران اعلام شود که از رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌ها در جلسات مربوطه دعوت به‌عمل آورند.

صفیان تصریح کرد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی، زندگی عفیفانه، آموزش مهارت بازدارندگی و فرزندپروری، پیشنهاد می‌شود دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با مراکز دانشگاهی و علمی تفاهم‌نامه‌هایی امضا و از ظرفیت اندیشمندان و متخصصان این حوزه استفاده کند؛ هر مدیری که جسارت تغییرات را داشته باشد، ترکش‌های مربوط به آن را نیز تحمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای سامان‌دهی بسیاری از تخلفات، اقدامات خوبی از جمله یارانه و توزیع نهاده‌های دامی انجام شده و همچنان نیاز است در این راستا تدابیر بیشتری لحاظ شود.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در بعضی از تصمیمات اتخاذ شده از جمله عبور خط لوله گاز از وسط شهر فرادنبه، مشکلات و تنش‌های مردمی به وجود آمده است که شهرداری توان رفع آنها را ندارد، لذا خواستاریم برای رفع مشکل آلودگی ناشی از جمع شدن آب در این محوطه و رفع مشکل مردم تدابیری اندیشیده شود.

صفیان با تاکید بر کمبود امکانات ورزشی در مدارس شهرستان بروجن اضافه کرد: عملکرد مدیران جهت همکاری بیشتر با هیئت‌های ورزشی باید بررسی شود. احداث سالن ورزشی در روستاهای مجاور تالاب چغاخور، مجموعه تفریحی وزارت نفت و تالاب گندمان با توجه به ظرفیت گردشگری منطقه از مطالبات مردم این منطقه است.