۷۲ درصد تبریزی‌ها از موزه‌های شهرداری بازدید نکرده‌اند!
۷۲ درصد تبریزی‌ها از موزه‌های شهرداری بازدید نکرده‌اند!

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، طی یک نظرسنجی از شهروندان تبریزی مشخص شد که رایگان شدن بازدید از موزه‌های شهرداری تبریز طی امسال تاثیری بر افزایش آمار بازدید از این موزه ها نداشته است. به گزارش شهریار، این نظرسنجی توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

طی یک نظرسنجی از شهروندان تبریزی مشخص شد که رایگان شدن بازدید از موزه‌های شهرداری تبریز طی امسال تاثیری بر افزایش آمار بازدید از این موزه ها نداشته است.

به گزارش شهریار، این نظرسنجی توسط واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با طرح سوال” با رایگان شدن بازدید از موزه های شهرداری تبریز شامل موزه ساعت، موزه فوتبال، خانه موزه ادبی استاد شهریار، خانه موزه علی مسیو و خانه نیکدل، از این اماکن دیدن کرده اید؟ الف) بله ب) خیر” و از طریق شبکه های مجازی انجام پذیرفت.

طبق نتایج بدست آمده از مجموع ۱۳ هزار و ۸۰۷ نفر شرکت کننده ۷۲ درصد گزینه خیر و تنها ۲۸ درصد گزینه بله را انتخاب کردند.

صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی نصرنیوز، آذرانجمن، شهریار، شمس نیوز، تبریز خبرلری، بیداری آذربایجان، عصر تبریز، تبریز سیاست، فصل نیوز، آوای تبریز، اخبار فردا، اخبار اول، نگاه آذربایجان، چالش روز، صنعت خبرلری، سون خبر و احرار نیوز این نظرسنجی را به اشتراک گذاشتند.

با نگاهی بر نتایج این نظرسنجی می‌توان عوامل متعدد دیگری را نیز در ترغیب شهروندان به بازدید از موزه‌ها دخیل دانست. ضعف در معرفی این اماکن به شهروندان و عدم معرفی تاریخ و هویت شهر به شهروندان می تواند یکی از این عوامل باشد.

مسئولان مربوطه با همراهی دارندگان شبکه‌های مجازی پرمخاطب و تولید محتواهای گردشگری، می‌توانند تاثیر بسزایی در معرفی اماکن و آثار تاریخی تبریز و آذربایجان ایفا کنند تا علاوه بر ترغیب شهروندان به دیدن از این اماکن، باعث جذب توریست از دیگر شهرها و حتی مسافران خارجی شوند.

امروزه، صنعت گردشگری با ویژگی‌های خاص خود، صنعتی پویا با آینده‌ای روشن تلقی می‌شود. سرمایه‌گذاری در این صنعت در تمام شهرهای دارای جاذبه‌های جهانگردی دنیا روبه افزایش و جذب گردشگران داخلی و خارجی به رقابتی فزاینده در صنعت گردشگری تبدیل شده است. زیرا این صنعت نه‌تنها در پیشبرد اقتصاد شهری و درآمدهای ارزی نقش دارد بلکه صنعتی است پاکیزه و عاری از آلودگی و در عین حال ایجاد کننده مشاغل جدید است.