۲۰۰۰ اتوبوس پاک، ۱۰هزار ون، ۱۰۰هزار موتور برقی و تفاهم برای خطوط جدید مترو؛ تشکری هاشمی از دستاوردهای سفر چین می‌گوید
۲۰۰۰ اتوبوس پاک، ۱۰هزار ون، ۱۰۰هزار موتور برقی و تفاهم برای خطوط جدید مترو؛ تشکری هاشمی از دستاوردهای سفر چین می‌گوید

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین و دستاوردهای این سفر، اظهار کرد: بنده به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین و دستاوردهای این سفر، اظهار کرد: بنده به نمایندگی شورا و با تاکید رئیس شورا در این سفر حضور داشتم. در ۱۰ روز سفر، از ۱۳ شهر چین که هر یک در حوزه حمل‌ونقل و محیط زیست ظرفیت‌هایی داشتند، بازدید شد.

وی با بیان این‌که در این سفر تعدادی قرارداد به امضا رسید که برای ۲ طرف تعهدآور است، یادآور شد: حدود ۱۵ قرارداد و تفاهم‌نامه به امضا رسید تا فعالیت‌هایی به نفع مردم به ثمر برسد.

تشکری هاشمی با اشاره به پیش‌پرداخت ۱۵ درصد از هزینه خرید ۶۳۰ دستگاه واگن، یادآور شد: علاوه بر اینکه تعداد واگن‌ها به ۷۹۱ دستگاه رسید تفاهماتی برای افزایش آن به هزار و ۵۰ دستگاه انجام شد.

وی افزود: برای اتوبوس تک‌کابین و اتوبوس دو کابین گازسوز تفاهماتی صورت گرفته و به مرز قرارداد رسیده است. هیئتی از چین طی یک هفته تا یک ماه آینده به تهران خواهند آمد تا قرارداد قطعی شود.

وی با بیان اینکه برای تاکسی و موتورسیکلت برقی نیز تفاهماتی صورت گرفت، یادآور شد: مذاکرات برای سرمایه‌گذاری جهت ایجاد دستگاه‌های زباله‌سوز در تهران و سایر شهرها انجام شد و امیدواریم نتایج این مذاکرات طی چند ماه آینده ملموس باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا ابراز امیدواری کرد که امسال و سال آینده، سال‌های جهش حمل‌ونقلی در پایتخت باشد.

وی با بیان اینکه مباحثی در خصوص خط ۸ و ۱۰ مترو نیز صورت گرفت، گفت: خرید اتوبوس‌ها به زودی انجام خواهد شد؛ خرید هزار دستگاه اتوبوس دوکابین و هزار دستگاه اتوبوس تک کابین برقی به مرحله نهایی رسید و طی روزهای آینده قرارداد آن منعقد خواهد شد. برای ۱۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت و ۱۰ هزار دستگاه ون نیز وارد تفاهم شدیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ظرف چهار سال ۷۹۱ دستگاه واگن به ناوگان مترو اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد واگن‌ها در داخل کشور تولید می‌شوند و تولید بوژی نیز با انتقال تکنولوژی در داخل کشور انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت محقق شدن این قراردادها چهار میلیون ظرفیت جدید برای حمل و نقل عمومی ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: برای دستگاه‌های زباله سوز نیز باید از تجربیات جهانی استفاده کنیم و نباید نظاره‌گر از بین رفتن محیط زیست باشیم و امیدواریم با راه اندازی دستگاه‌های تبدیل کننده زباله به آب کشاورزی، کمپوست و سایر موارد شاهد بهبود وضعیت محیط‌زیست باشیم.

تشکری هاشمی ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت، مردم تهران آسمان پایتخت را آبی و پاک ببینند؛ کمااینکه آسمان پکن نیز ۱۱ سال پیش مملو از آلودگی بود و با استفاده از موتورسیکلت‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی و انتقال کارخانجات به بیرون از شهر، امسال شاهد شهری با آلودگی کمتر بودیم.

انتهای پیام/