گذران یک روز بدون خودرو با بازی های کودکانه در شمال تهران 
گذران یک روز بدون خودرو با بازی های کودکانه در شمال تهران 

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،  به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، علیرضا اسفراینی نژاد سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه گفت: در روز جهانی بدون خودرو، خودروسواران تشویق می شوند تا در سال، یک روز از اتومبیل خود استفاده نکنند. وی افزود: ترویج و توسعه‌ دوچرخه ‎سواری و پیاده ‎روی به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، علیرضا اسفراینی نژاد سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه گفت: در روز جهانی بدون خودرو، خودروسواران تشویق می شوند تا در سال، یک روز از اتومبیل خود استفاده نکنند.
 وی افزود: ترویج و توسعه‌ دوچرخه ‎سواری و پیاده ‎روی به عنوان یک شیوه‌ کارآمد جابه‌جایی در مسافت‌ های کوتاه سبب کاهش وسایل نقلیه موتوری به عنوان اصلی ترین مولد آلاینده‌ها و منتشر کننده‌ گازهای سمی و همچنین کاهش تردد خودروهای تک سرنشین و در نتیجه صرفه‌جویی اقتصادی خانوار و حفظ محیط زیست و ایجاد سرزندگی در افراد جامعه خواهد شد.
 اسفراینی نژاد تشریح کرد: به مناسبت این روز از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در ناحیه ده منطقه ، خیابان خندان حدفاصل خیابان ابوذر تا میدان سوهانی، محیطی برای شهروندان مهیا شد تا بتوانند در امنیت کامل پیاده ‎روی و دوچرخه سواری کنند.

 به گفته وی اجرای فعالیت‎های ورزشی از قبیل فوتبال دستی، بازی‎های بنری خیابانی، شوت دارت، نقاشی زمینی، دوچرخه سواری، اسکوتر برقی، میز نقاشی کودکان و محیط زیست، اجرای زنده خاله ستاره وعروسک های تن پوش از دیگر برنامه های ‎ اجرا شده در این پویش بود.

 گفتنی است این پویش با همکاری و مشارکت پلیس راهور، شهرداری ناحیه ده، ادارات اجتماعی، ورزش و محیط زیست، NGO های آل حسنی، ریحانه النبی و یاس نبی و حضور دانش آموزان با اجرای مسابقه، توزیع جوایز و پذیرایی برگزار شد.