رفع تعرض فوری از ۹۶ هکتار زمین دولتی در شهریور ماه
رفع تعرض فوری از ۹۶ هکتار زمین دولتی در شهریور ماه
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تعرض فوری از ۹۶ هکتار زمین دولتی در شهریور ماه خبر داد.

رفع تعرض فوری از ۹۶ هکتار زمین دولتی در شهریور ماه

به گزارش آرمانشهر ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره میزان رفع تعرض فوری انجام شده توسط نیروهای یگان حفاظت در ادارات کل راه و شهرسازی، اظهار کرد: در شهریورماه سال جاری ۲۷۲ مورد تعرض به اراضی دولتی صورت گرفته که ۲۷۰ مورد از این تعرض‌ها با تلاش همکاران ما در یگان‌ حفاظت استان‌های کشور به‌طور فوری رفع شده است.

مالکی مساحت این اراضی را ۹۶ هکتار اعلام کرد و گفت: در شهریور ماه امسال ۴۲ حکم قطعی توسط یگان حفاظت به نفع دولت اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طی ماه گذشته ۳۷ هکتار زمین دولتی از این طریق به بیت‌المال بازگشته است.

استان‌های تهران، فارس و اردبیل دارای بیشترین آمار وقوع تعرض به اراضی دولتی

وی اضافه کرد: در شهریور ماه بیشترین آمار وقوع تعرض مربوط به استان‌های تهران، فارس و اردبیل و بیشترین میزان اجرای احکام مربوط به استان‌های کرمان و اردبیل بوده است.

مالکی گفت: طی ماه گذشته در استان‌های قم، خراسان شمالی، مازندران و شرق استان سمنان هیچگونه تعرضی به اراضی دولتی گزارش نشده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در ۶ ماه ابتدایی امسال از حدود ۲ هزار و ۲۵۰ فقره تعرض به زمین‌های دولتی با مساحت بیش از ۸۳۶ هکتار به صورت فوری رفع تعرض کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور امسال، حدود ۲۴۱ مورد حکم قطعی در خصوص زمین‌های تصرفی به نفع دولت توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در کشور اجرا شده و براساس آن بیش از ۱۹۶ هکتار زمین دولتی به بیت‌المال بازگشته است.