گام ۳۰ ساله شهرداری اصفهان برای ارتقای «مرکز داده»
گام ۳۰ ساله شهرداری اصفهان برای ارتقای «مرکز داده»

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رشد و توسعه فناوری و حرکت به سمت الکترونیکی کردن و هوشمندسازی خدمات، لزوم توجه به زیرساخت‌های این حوزه را نیز دوچندان می‌کند. وی افزود: پست برق مرکز داده شهرداری اصفهان با قدمتی بالغ بر ۳۴ سال، یکی از مهم‌ترین […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رشد و توسعه فناوری و حرکت به سمت الکترونیکی کردن و هوشمندسازی خدمات، لزوم توجه به زیرساخت‌های این حوزه را نیز دوچندان می‌کند.

وی افزود: پست برق مرکز داده شهرداری اصفهان با قدمتی بالغ بر ۳۴ سال، یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های این مرکز است که از طرفی با گذشت سال‌های طولانی دچار فرسودگی شده و از طرفی با توسعه مرکز داده توان لازم برای پاسخگویی به نیازهای شهرداری اصفهان را نداشت، بنابراین با همت کارشناسان سازمان فاوای شهرداری اصفهان و شرکت توزیع برق، پست برق مرکز داده شهرداری نوسازی و بازسازی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در همین راستا توان مصرفی پست برق از ثانویه به اولیه ارتقا یافت، به‌طوری که توان مصرفی ۲۵۰ کیلوواتی آن به ۶۵۰ کیلووات افزایش پیدا کرد و طبق برآورد کارشناسان توان پشتیبانی از مرکز داده شهرداری اصفهان را تا ۳۰ سال آینده خواهد داشت.

فردانی با بیان اینکه از دیگر نتایج مثبت این اقدام، دو فیدره شدن پست برق مرکز داده است که موجب پایداری سرویس می‌شود و امکان قطعی برق را به حداقل و حتی صفر خواهد رساند، افزود: برای اجرای فرایند دو فیدره شدن، تجهیزات دو پست برق متعلق به شرکت توزیع برق واقع در خیابان شیخ‌صدوق نوسازی و عملیات کابل‌کشی بین آن‌ها و به پست برق مرکز داده اجرایی شد.

وی با بیان اینکه از دیگر اقداماتی که در این زمینه انجام شد، تخریب ساختمان قبلی و احداث ساختمان جدید برای استقرار تجهیزات جدید پست برق مرکز داده شهرداری اصفهان است که در سال جاری انجام شد، ادامه داد: عملیات اجرایی نوسازی و بازسازی پست برق مرکز داده شهرداری اصفهان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.