کم‌رنگ شدن جایگاه مدیریت شهری و شورایی در کشور
کم‌رنگ شدن جایگاه مدیریت شهری و شورایی در کشور

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه چهاردهم آبان_ در صدوهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اجلاس کلان‌شهرها در مشهد و تشریح موضوعات بررسی شده در این اجلاس اظهار کرد: در قوانین مجلس و بخش‌نامه‌های دولت شاهد کمرنگ شدن جایگاه مدیریت شهری و مدیریت شورایی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه چهاردهم آبان_ در صدوهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اجلاس کلان‌شهرها در مشهد و تشریح موضوعات بررسی شده در این اجلاس اظهار کرد: در قوانین مجلس و بخش‌نامه‌های دولت شاهد کمرنگ شدن جایگاه مدیریت شهری و مدیریت شورایی در کشور هستیم و این بزرگ‌ترین چالشی است که در اجلاس مشهد به آن اشاره کردیم.

وی افزود: درخواست ما این بود که حداقل بندهای موجود در برنامه ششم در خصوص مدیریت شهری، در برنامه هفتم باقی بماند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طبق قانون، بودجه سالانه و برنامه توسعه، اول باید به شورای عالی استان‌ها برود و سپس راهی مجلس شود، برنامه هفتم نیز به شورای عالی استان‌ها نرفته و این به‌رغم اهمیتی است که امام خمینی (ره) برای شوراها قائل بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمدید بند «ط» تبصره ۶ قانون بودجه تا پایان سال مالی ۱۴۰۲، محدود نشدن مدیریت شهری در اساسنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، توسعه حمل‌ونقل عمومی، بازآفرینی شهری، مدیریت پسماند، سامان‌دهی حاشیه‌نشینی، اجرای قانون هوای پاک و پیگیری تکالیف دولت در این زمینه که در برنامه هفتم هیچ اشاره‌ای به آن نشده است از جمله مسائلی است که در این جلسه مطرح کردیم.

اجازه واردات اتوبوس به شهرداری‌ها داده شود

وی با اشاره به مشکلات حمل‌ونقل گفت: امروز نیز دانش‌آموزان بر شلوغی اتوبوس‌ها تاکید کردند؛ سال ۱۴۰۰، ۱۴۰ اتوبوس با کمک وزارت کشور خریداری کردیم که هنوز تحویل داده نشده است، از این‌رو درخواست کردیم که این اتوبوس‌ها تأمین شود و اگر تولیدکنندگان داخلی توان ندارند، اجازه واردات داده شود، همچنین به شهرداری‌ها اجازه داده شود که حداقل به اندازه ۲۰ درصد نیاز خود اتوبوس نو یا کارکرده وارد کنند.

نورصالحی با بیان اینکه قانون حمایت از سامانه‌های ریلی باید به صورت کامل اجرا شود، گفت: در قانون ذکر شده که برق مصرفی حمل‌ونقل عمومی با حداقل تعرفه باشد که هم‌اکنون اجرا نمی‌شود، همچنین ایجاد شبکه فیبر نوری و دولت الکترونیک در همه شهرها مورد تاکید است، به‌نحوی که منافع مدیریت شهری نیز لحاظ شود.

اصفهان با مشکل تأمین آب برای فضای سبز مواجه است

وی با بیان اینکه در اصفهان با مشکل تأمین آب برای فضای سبز مواجه هستیم، گفت: وزارت نیرو طبق قانون باید پساب به شهرداری‌ها بدهد که هم‌اکنون فاضلاب خام تحویل داده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در حال حاضر کانال ارتباطی مدیریت شهری در بیش از ۱۲۰۰ شهر، کانالی بسیار ضعیف و از طریق سازمان شهرداری‌ها است که ارتباطات یک‌طرفه و به ضرر شهرها است.

وی ادامه داد: اگر امروز به مشکلات پاسخ داده نشود، در آینده نظام با مشکلات ناشی از این شرایط دچار خواهد شد.