کاشت ۴۰۰ اصله نهال در حاشیه اتوبان شهید کسایی و شیب های متصل به وادی رحمت
کاشت ۴۰۰ اصله نهال در حاشیه اتوبان شهید کسایی و شیب های متصل به وادی رحمت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه۷تبریز گفت: به‌ منظور توسعه فضای سبز، کاشت درخت کاج سیاه، در اتوبان شهید کسایی در جنوب غرب تبریز انجام می‌گیرد. به گزارش شهریار، اصغر آدی بیگ اظهار کرد: این طرح با هدف توسعه فضای سبز در جنوب غرب تبریز و ایجاد کمربند سبز در اتوبان اجرا می شود. وی درباره اهمیت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه۷تبریز گفت: به‌ منظور توسعه فضای سبز، کاشت درخت کاج سیاه، در اتوبان شهید کسایی در جنوب غرب تبریز انجام می‌گیرد.

به گزارش شهریار، اصغر آدی بیگ اظهار کرد: این طرح با هدف توسعه فضای سبز در جنوب غرب تبریز و ایجاد کمربند سبز در اتوبان اجرا می شود.

وی درباره اهمیت افزایش سرانه فضای سبز مخصوصا در حاشیه بزرگراه ها و ورودی های شهر افزود: ما تمام تلاش و توان خود را در راستای زیباسازی و گسترش فضای سبز شهری انجام می‌دهیم و امیدواریم شهروندان نیز با تعامل و همکاری خود در ایجاد محیطی سبز و زیبا شهرداری را یاری کنند.

آدی بیگ افزود: در حال حاضر طی یک هفته گذشته تعداد ۴۰۰ اصله کاشت شده است، پیش بینی می شود علاوه بر آن، ۸۰۰ اصله نهال کاج سیاه در مسیر اتوبان شهید کسایی کاشت شود.

گفتنی است، در حال حاضر گونه های مختلفی از درخت کاج سیاه در انبوهکاری ها و ایجاد فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر نیاز های اکولوژیک، کاج سیاه درختی است که به گرما،سرما،خشکی،شدت باد و آهکی و شور بودن خاک و در آخر به آلودگی هوا مقاوم است.