اهمیت مهندسی را در رخدادهایی طبیعی چون زلزله به وضوح می‌توان مشاهده کرد
اهمیت مهندسی را در رخدادهایی طبیعی چون زلزله به وضوح می‌توان مشاهده کرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی، به وقوع زلزله‌های اخیر در شهرستان خوی و پس از آن زلزله‌های مهیب ترکیه اشاره و اذعان کرد: چنان که همگی شاهد بودیم برخلاف برخی از بناها که به سرعت در اثر زمین لرزه ترکیه فرو ریختند، بناهایی نیز وجود داشتند […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی، به وقوع زلزله‌های اخیر در شهرستان خوی و پس از آن زلزله‌های مهیب ترکیه اشاره و اذعان کرد: چنان که همگی شاهد بودیم برخلاف برخی از بناها که به سرعت در اثر زمین لرزه ترکیه فرو ریختند، بناهایی نیز وجود داشتند که باایستایی و مقاومت بسیار بالا برابر شدت تکان و لرزش وارده مقاومت کرده و از جان و دارایی ساکنان محافظت کردند.

کیانی افزود: این اهمیت مهندسی و توان بالای سازندگان بناها را نشان می‌دهد که با مسئولیت‌پذیری و بهره‌گیری از هوش و بهره علمی خود توانستند چنین مؤثر جلوه کنند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی است که جایگاه مهندس و توجه به رشته مهندسی، اهمیت بسیار پیدا می‌کند.

شهردار کرج با تأکید بر اینکه مهندسان ایرانی، افرادی مسئولیت‌پذیر و در حرفه خویش خبره هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته برخی افراد با جعل نام و عنوان مهندس، چهره و شاُن این حرفه را مخدوش کرده و باعث بروز صدمات جبران ناپذیری به پیکره شهرها و ساکنان برخی ساختمان‌ها شدند.

کیانی بیان کرد: ضروری است ضمن شناسایی بناهای آسیب‌پذیر در شهرها نسبت به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی این ساختمان‌ها اقدام شود.

وی، مسئولیت و وظیفه مهندسان را بسیار سنگین توصیف کرد و ادامه داد: پیکره شهر در دست مهندسان قرار دارد تا با علم و استعداد خود بتوانند آن را از بحران‌های بزرگ به سلامت عبور داده و مکانی زیبا و آرامش بخش را برای شهروندان به ارمغان آورند.

این مسئول با تبریک این روز به همه مهندسان ایران و بویژه مهندسان شهر کرج، از آنان خواست با تعهد بالا و حساسیت نسبت به سلامت شهر و شهروندان، پروژه‌های خود را به اتمام رسانده و در این مسیر از هیچ تلاشی، فروگذاری نکنند.

کیانی تصریح کرد: شهرداری کرج نیز همت خود را برای بگارگیری روش‌های نوین مهندسی و استفاده از مهندسان توانمند و خبره، به کار خواهد بست تا با حمایت از این قشر بتوانیم شهری توسعه یافته و مقاوم داشته باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۱