کارگاه آموزشی آشنایی با عوارض سوء‌مصرف مواد مخدر در مجتمع فرهنگی هنری دکتر مبین برگزار شد
کارگاه آموزشی آشنایی با عوارض سوء‌مصرف مواد مخدر در مجتمع فرهنگی هنری دکتر مبین برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، با تلاش و هماهنگی واحد برنامه‌ریزی شهرداری منطقه ۳ و مدیریت مرکز آموزشی ضمن خدمت شهرداری تبریز، ۲ کلاس آشنایی با «شناخت آسیب‌های فضای مجازی» و «آشنایی با عوارض سوء‌مصرف مواد مخدر» برای کارکنان، در مجتمع فرهنگی هنری دکتر مبین برگزار شد. به گزارش شهریار، با حضور نزدیک به ۲۰۰ […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

با تلاش و هماهنگی واحد برنامه‌ریزی شهرداری منطقه ۳ و مدیریت مرکز آموزشی ضمن خدمت شهرداری تبریز، ۲ کلاس آشنایی با «شناخت آسیب‌های فضای مجازی» و «آشنایی با عوارض سوء‌مصرف مواد مخدر» برای کارکنان، در مجتمع فرهنگی هنری دکتر مبین برگزار شد.

به گزارش شهریار، با حضور نزدیک به ۲۰۰ نفر از کارکنان مناطق دهگانه و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز،  ۲ کلاس آموزشی ضمن خدمت با موضوع «شناخت آسیب‌های فضای مجازی» و «آشنایی با عوارض سوء‌مصرف مواد مخدر» برپا شد.

در کلاس «آشنایی با عوارض سوء مصرف مواد مخدر»، کارشناس مواد مخدر سرهنگ رضا محمدزاده بهترین راه پیشگیری از از شیوع و گسترش مواد مخدر در جامعه را شناخت آن توسط خانواده‌ها دانست و گفت: اعتیاد دیگر آسیب اجتماعی نیست بلکه بحران اجتماعی است، یعنی تا یک دهه پیش مواد مخدر و اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی محسوب می‌شد در حالیکه الان به عنوان یک بحران اجتماعی مطرح است.

محمدزاده افزود: در سایه پیشرفت‌های علمی، متاسفانه تولید مواد مخدر نیز دچار دگرگونی‌های متنوعی شده و پیشرفت‌های زیادی کرده است و دیگر مواد مخدر صنعتی همانند مواد مخدر سنتی نیست که دارای رنگ و طعم و مزه و شکل معین و مشخصی باشد و براحتی شناخته شود، پس باید خانواده‌ها دقت زیادی داشته باشند.

وی اظهار داشت: مواد مخدر سنتی ریشه گیاهی داشته و با یک بار مصرف کردن اعتیادآور نبود ولی مواد مخدر صنعتی دارای ریشه شیمیایی بوده و تنها با یک وعده مصرف اعتیاد می‌آورد.

کارشناس مواد مخدر، علائم و عوارض مواد مخدر سنتی را در ظاهر فرد معتاد، قابل تشخیص ذکر کرد و گفت: ولی عوارض مواد مخدر صنعتی بیشتر از حالت جسمانی، دارای عوارض روحی و روانی است و برای تحت بررسی و درمان روانشناس و روان‌کاو قرار گیرد.

دومین کلاس آموزشی ضمن خدمت برگزار شده با تلاش و هماهنگی واحد برنامه‌ریزی شهرداری منطقه ۳، کلاس «شناخت آسیب‌های فضای مجازی» با کارشناسی سرهنگ احد بزرگی امین، رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بود که کارکنان علاقه‌مند از مناطق ۱۰‌گانه و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز، حضور یافته و از مطالب آن استفاده کردند.

سرهنگ بزرگی امین در این کلاس به موضوع جرایم اینترنتی، به عنوان جرایم نوین اشاره کرد و گفت: جرایم مالی یا به تعبیری کلاهبرداری مالی با گسترش علوم و تکنولوژی‌ها، ابعاد گسترده‌ای به خود گرفته است.

کارشناس فضای مجازی افزود: در این سال‌ها انواع سرقت‌ها از حساب‌های بانکی (کارت‌های بانکی) زیاد شده است و مردم را دچار مشکلات متعددی کرده است.

وی در ادامه چگونگی انواع شکل‌های سرقت را برای حضار توضیح داده و بسته به نوع سرقت‌ها زمان و نحوه مراجعه شهروندان به پلیس فتا یا پلیس آگاهی را تشریح کرد.