به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار شهر، در پاسخ به این پرسش که چرا همچون گذشته دور از اتوبوسهای دوطبقه در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت استفاده نمیشود، اظهار کرد: در مقایسه اتوبوسهای دو کابین با دو طبقه ارجحیت با دو کابین است؛ چراکه […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،
سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار شهر، در پاسخ به این پرسش که چرا همچون گذشته دور از اتوبوسهای دوطبقه در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت استفاده نمیشود، اظهار کرد: در مقایسه اتوبوسهای دو کابین با دو طبقه ارجحیت با دو کابین است؛ چراکه مسافری که قرار است به طبقه بالا برود و پیاده شود زمان بیشتری را طی خواهد کرد و این باعث توقف بیشتر در ایستگاهها خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه سرعت برای ما مهم است و مسافر باید در کوتاهترین زمان سوار و پیاده شود، اتوبوسهای دو کابین ارجحیت دارند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: وجود شاخههای درختان در خطوط باعث برخورد اتوبوسهای دوطبقه خواهد شد و ناچاراً باید درختان قطع شوند که نه صحیح است و نه امکانپذیر.
وی اضافه کرد: از لحاظ ظرفیت نیز به نظر میرسد اتوبوسهای دو کابین ظرفیت بیشتری را داشته باشند. به طوری که به دلیل طول بیشتر ظرفیت ایستاده در اتوبوسهای دوکابین بیشتر است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه سرعت پایین و البته سختی بالا رفتن برای برخی، سوار و پیاده شدن انگیزه را برای استفاده از اتوبوسهای دو طبقه کاهش میدهد، یادآور شد: در خطوط تاریخی و گردشگری میتوان از اتوبوس دو طبقه استفاده کرد که میتواند گزینه مناسبی باشد اما در خطوط ویژه، اتوبوسهای بیآرتی بهتر است مورد استفاده قرار بگیرند.
انتهای پیام/