ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی سامان خواسته بحق مردم است
ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی سامان خواسته بحق مردم است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _دوشنبه یکم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در دوره گذشته شورای اسلامی شهر، بزرگان طوایف دور هم جمع شدند و میثاق‌نامه‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه برگزاری مراسم مختلف به امضا رسید و اجرایی شد، البته شیوع کرونا نیز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _دوشنبه یکم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در دوره گذشته شورای اسلامی شهر، بزرگان طوایف دور هم جمع شدند و میثاق‌نامه‌ای برای صرفه‌جویی در هزینه برگزاری مراسم مختلف به امضا رسید و اجرایی شد، البته شیوع کرونا نیز در محدودیت برگزاری این مراسم بی‌تأثیر نبود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نبود امکان کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی جدید، باید از ظرفیت‌های خیران برای پیشرفت شهر بهره برد، افزود: آرامستان جدید شهر سامان سال‌های قبل راه‌اندازی شد اما امکانات زیرساختی مناسبی نداشت که با کمک خیران ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در آن با اعتبار حدود ۱۵۰ میلیون تومان احداث شد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود که دارای سند مالکیت به نام اشخاص و کشاورزان بوده است، یکی از مشکلات اساسی مردم این شهرستان است که رسیدگی به این موضوع و ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی شهرستان سامان از خواسته‌های بحق و قانونی مردم است که درخواست پیگیری توسط متولیان را داریم.

وی اظهار کرد: تکمیل جاده ساحلی سامان-قراقوش، تکمیل جاده چهارخطه سامان-تیران به عنوان کریدور ورودی از سمت استان اصفهان، احداث سالن ورزشی با تماشاگر و اعطای مجوز به کشاورزان جهت ساخت اتاقک‌های نگهبانی و انباری در باغات باید در دستور کار قرار گیرد.

چهلگردی با اشاره به اینکه ۱۱ سال از ارتقای بخش سامان به شهرستان می‌گذرد، ادامه داد: در این مدت بسیاری از ادارات در این شهرستان مستقر نشده‌اند و تعدادی از ادارات نیز با نمایندگی و با یک نیرو در حال ارائه خدمات به مردم هستند و نماینده نیز اختیارات قانونی برای رفع مشکل را ندارد.

وی تصریح کرد: چارت اداری اداره ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و بسیاری از ادارات دیگر در این شهرستان کامل نیست و به‌صورت نمایندگی اداره می‌شود، اداره میراث فرهنگی سامان در یک زیرزمین اجاره‌ای فعالیت دارد، این در حالی است که سامان قطب گردشگری چهارمحال‌وبختیاری محسوب می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: نزدیک به ۳۰ سال از کلنگ‌زنی اردوگاه کشوری آموزش و پرورش سامان گذشته اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که خواستار تأمین اعتبار و تکمیل این پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه قطعه زمینی برای احداث مجتمع ادارات در شهرستان سامان در نظر گرفته شده است اما ادارات کل اقدامی برای دریافت زمین از اداره‌کل راه‌وشهرسازی انجام نداده‌اند، گفت: ساختمان فرمانداری در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.