موافقت دولت با تأمین اعتبار برای ساخت قطار ملی
موافقت دولت با تأمین اعتبار برای ساخت قطار ملی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان_ در صدونودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دستور جلسه امروز شورای شهر اظهار کرد: در این جلسه به مناسبت روز کتاب از مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دعوت شده است تا در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان_ در صدونودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دستور جلسه امروز شورای شهر اظهار کرد: در این جلسه به مناسبت روز کتاب از مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دعوت شده است تا در صحن شورا حضور پیدا کنند. به این ترتیب گزارشی درباره وضعیت کتابخانه‌ها ارائه خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین کتابخانه‌های شهر در اختیار شهرداری تهران است که در ایامی از سال به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و رضایت دانش‌آموزان را به همراه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این جلسه یک فوریت انتخاب حسابرسان شهرداری تهران مورد بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار می‌گیرد و بررسی اساسنامه سازمان ورزش شهرداری تهران و قرائت دو گزارش حسابرسی نیز از دیگر دستورجلسات امروز شورای اسلامی شهر تهران است.

چمران تصریح کرد: ناچاریم بخش اعظم قطارهای مترو را از خارج از کشور وارد کنیم. نیروی محرکه، بوژی و دیگر دستگاه‌های تخصصی در گذشته از خارج تأمین می‌شده و امروز هم همین‌گونه است.

وی خاطرنشان کرد: در قرارداد چین مقرر شد حداقل ۵۵ درصد ساخت قطارها در داخل کشور انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: ساخت قطار ملی از دوره قبل آغاز شده و در شرایطی است که دولت با تأمین اعتبار برای ساخت این قطارها موافقت کرده و مورد تأیید قرار گرفته که افتخار بزرگی برای کشور است تا بتوانیم واگن‌های مترو را در داخل کشور تولید کنیم.