پیش بینی افق طرح جامع شهر کرج تا سال ۱۴۱۰
پیش بینی افق طرح جامع شهر کرج تا سال ۱۴۱۰

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر، به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی اظهار کرد: طرح جامع شهری به منظور تدوین برنامه و تعیین جهات توسعه شهری و تامین نیازمندی‌ها بر مبنای پیش بینی‌ها و اهداف توسعه شهری تهیه می‌شود. وی با اشاره به اینکه طرح جامع مهمترین سند توسعه‌ای شهر است؛ ابراز کرد: طرح […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر،

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی اظهار کرد: طرح جامع شهری به منظور تدوین برنامه و تعیین جهات توسعه شهری و تامین نیازمندی‌ها بر مبنای پیش بینی‌ها و اهداف توسعه شهری تهیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع مهمترین سند توسعه‌ای شهر است؛ ابراز کرد: طرح جامع، سند توسعه بلند مدت شهر است که در آن برنامه‌ها و سیاست‌های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدود حریم و محدوده‌های شهری، رعایت کاربری‌ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه‌های عمومی و شهری و دیگر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده است.

کیانی ادامه داد: در آخرین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری تیم مدیریتی و کارشناسی شهرداری کرج موفق شد افق جمعیت پذیری و زمانی طرح جامع کرج را تا سال ۱۴۱۰ افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این افق طرح مذکور تا سال ۱۴۰۵ اعلام شده بود؛ ادامه داد: با این اتفاق؛ یکی از مهمترین مشکلات حقوقی و قانونی اسناد توسعه شهری کرج، که عدم انطباق در تقدم و تاخر زمانی طرح‌های جامع و تفصیلی کرج بود حل خواهد شد.

شهردار کرج با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای مهم تهیه طرح جامع، زیست پذیری شهر و کیفی‌سازی‌ زندگی شهروندان است، گفت: تهیه طرح جامع کمک می‌کند مشکلاتی که در بخش‌های مختلف شهر وجود دارد حل و محیط بهتری برای شهروندان فراهم شود.
 

منتشر شده در تاریخ ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۲