پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت
پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغییر کاربری کارخانه تصفیه فاضلاب بریزبن به پارک خانوادگی، پیاده‌سازی طرح چهار روز کاری در هفته برای کپنهاگ، تعهد لندن انتاریو برای ساخت ۴۷ هزار خانه جدید، رایزنی‌های ادینبورگ برای بهبود کیفیت مراکز شهری و اعمال محدودیت سرعت ۲۰ مایلی در سراسر منچستر، عناوین […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغییر کاربری کارخانه تصفیه فاضلاب بریزبن به پارک خانوادگی، پیاده‌سازی طرح چهار روز کاری در هفته برای کپنهاگ، تعهد لندن انتاریو برای ساخت ۴۷ هزار خانه جدید، رایزنی‌های ادینبورگ برای بهبود کیفیت مراکز شهری و اعمال محدودیت سرعت ۲۰ مایلی در سراسر منچستر، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

بریزبن؛ تغییر کاربری کارخانه تصفیه فاضلاب به پارک خانوادگی

شورای شهر بریزبن اعلام کرد که در حال تبدیل یک کارخانه تصفیه فاضلاب در غرب شهر به یک پارک خانوادگی ۲۲ میلیون دلاری است. این پارک که تیم تحویل‌دهنده آن را به‌عنوان یکی از جواهرات پنهان بریزبن توصیف کرد، قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ افتتاح شود.

شورا توضیح داد که ساختمان قبلی کارخانه به یک زمین بازی متصل به مسیرهای پیاده‌روی ۱۵۰ هکتاری در نزدیکی محل تبدیل خواهد شد؛ یک فضای سبز عظیم که با تنها ۱۲ کیلومتر فاصله از شهر در حومه شهری دوراک قرار دارد.

شورا خاطرنشان کرد که پارک جدید دارای یک فضای بازی ماجراجویی بزرگ و منطقه بازی آبی، یک مرکز جوانان با زمین بسکتبال، باغی سرشار ازبوته‌های متنوع و یک نهالستان گیاهان بومی شهر خواهد بود.

شورای شهر بریزبن مطرح کرد که اعتبارات تکمیلی برای احیای رودخانه‌های شهری تحت برنامه رودخانه‌ها و حوضه‌های آبریز شهری طی ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

کپنهاگ؛ پیاده‌سازی طرح چهار روز کاری در هفته

شورای شهر کپنهاگ اعلام کرد که به پیشنهاد شهرداری ساعات کار هفتگی کارکنان بخش‌های منتخب این نهاد به‌زودی طی یک طرح آزمایشی جدید به چهار روز در هفته کاهش خواهد یافت‌.

شورا به‌تازگی به طرحی رأی داده است که مطابق با آن از سال ۲۰۲۴ هفته‌های کاری، چهارروزه خواهد بود. این تصمیم به معنی هفته‌های کوتاه‌تر با ساعات کاری اضافی متناسب با چهار روز کاری است و گزینه‌ای به‌شمار می‌رود که در اختیار چندین بخش از شهرداری‌های کپنهاگ با ۴۵ هزار کارمند قرار دارد.

شورای شهر اعلام کرد این طرح آزمایشی در صورتی به تأیید نهایی خواهد رسید که اکثریت اعضا آن را به‌عنوان بخشی از بودجه سال آینده بپذیرند، با این حال در شرایط فعلی به شکل یک طرح آزمایشی اولیه یک‌ساله با امکان تمدید برای سال ۲۰۲۵ به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

شورا خاطرنشان کرد که این تصمیم به این معنا نیست که کارمندان شهرداری ساعات کمتری کار خواهند کرد بلکه ساعات کاری فعلی خود را در چهار روز توزیع می‌کنند و چنانچه کارکنان به جای ۳۷ ساعت، حتی ۳۰ ساعت در هفته کار کنند مجاز به دریافت حقوق کامل نخواهند بود.

شورا با رضایت اعلام کرد که شهرداری کپنهاگ به هدف خود در ارائه چارچوبی انعطاف‌پذیرتر برای کار دست یافته است و اطمینان دارد که اجرای آن می‌تواند به بهبود رضایت شغلی کارمندان شهر کمک کند.

لندن؛ تعهد شورا برای ساخت ۴۷ هزار خانه جدید

شورای شهر لندن در انتاریوی کانادا متعهد شده است تا سال ۲۰۳۱ تعداد ۴۷ هزار خانه جدید در سراسر شهر بسازد. شورای شهر ضمن اشاره به تأیید مجوز ساخت نزدیک به ۴۰ درصد از این خانه‌ها (حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد خانه) تاکنون، اعلام کرد که ساخت‌وسازها هنوز آغاز نشده است.

کمیته سیاست‌ها و اولویت‌های استراتژیک شورای شهر لندن انتاریو به‌اتفاق آرا به حمایت از تعهد مسکن برای تحقق هدف ۴۷ هزار واحدی رأی داد که بخشی از هدف استان برای ساخت ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در سراسر انتاریو است.

شورای شهر گزارشی ارائه کرد که در آن راهبردها و اقدامات لازم برای ساخت ۴۷ هزار از ۱.۵ میلیون واحد مسکونی مدنظر منتشر شده است و اعلام کرد که تعهد شورا و نامه شهردار باید تا یکم مارچ به وزیر امور شهری و مسکن ارسال شود تا شورا را برای نهایی کردن برنامه تحت فشار قرار دهد.

شورای شهر تصریح کرد که این استراتژی شامل تشویق محله‌های هم‌سو با طرح لندن، استفاده مجدد از فضاهای خالی تجاری و اداری در مرکز شهر و توسعه مسکن ارزان‌قیمت شهرداری می‌شود و شامل راه‌اندازی یک گروه مرجع مسکن مقرون‌به‌صرفه برای مشاوره ساخت سه هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت است.

ادینبورگ؛ آغاز رایزنی‌ها برای بهبود کیفیت مراکز شهری

شورای شهر ادینبورگ در نظر دارد کیفیت خیابان‌ها و فضاهای عمومی شهر را بهبود ببخشد و به این منظور به برگزاری رایزنی‌های عمومی اقدام کرده است‌. شورا از رایزنی‌های اولیه برای تهیه طرح کلی برای ایجاد بهبود کلی در جامعه استفاده خواهد کرد.

شورای شهر تأکید کرد این اقدام بخشی از سیاست شورا در مورد محله‌های ۲۰ دقیقه‌ای است که به‌منظور کمک به کسب‌وکارهای کوچک محلی در مراکز شهر در سرتاسر ادینبورگ اجرا می‌شود.

شورا خاطرنشان کرد که مردم می‌توانند نظرات خود را در مورد چگونگی بهبود مرکز شهر و کتابخانه پورتوبلو به‌صورت آنلاین یا حضوری به اشتراک بگذارند. پورتوبلو یکی از حومه‌های ساحلی ادینبورگ و جزو مراکز شهری اصلی برای خرید و گردش است و شورا اعلام کرد نظرسنجی‌های آنلاین درباره آن تا اواسط آوریل در دسترس است.

شورای شهر ادینبورگ تصریح کرد که مردم می‌توانند در سایت‌های آنلاین بخش‌های خاصی از مناطق محلی را که نیاز به بهبود دارد، شناسایی کنند و در صورت تمایل به نظردهی حضوری، نسخه‌های کاغذی نظرسنجی و کارت‌های بازخورد برای پر کردن و ارسال توسط هیئت انجمن در کتابخانه پورتوبلو موجود است.

منچستر؛ اعمال محدودیت سرعت ۲۰ مایلی در سراسر شهر

شورای شهر منچستر از کاهش محدودیت سرعت در سراسر شهر به ۲۰ مایل در ساعت خبر داد و علت این اقدام خود را ترویج سلامت عمومی معرفی کرد و با اشاره به مزایایی مانند آلودگی کمتر، بهره‌وری بهتر سوخت و تصادفات کمتر خاطرنشان کرد که این اقدام دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را ایمن‌تر می‌کند.

شورا در ادامه مطرح کرد که استراتژی سفر فعال منچستر شامل سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تشویق ۷۰ درصد از دانش‌آموزان ابتدایی و ۴۰ درصد از دبیرستانی‌ها به استفاده از دوچرخه برای تردد به مدرسه تا سال ۲۰۲۸ می‌شود.

شورای شهر تصریح کرد که کاهش سرعت وسایل‌نقلیه در کنار ممنوعیت پارک خودرو در حاشیه خیابان و پیاده‌روهای شهر خیابان‌ها را برای همه ایمن‌تر می‌کند و اقدامی برد-برد برای تمام کاربران جاده‌ای به‌شمار می‌رود.

شورا تأکید کرد که پیشنهاد کاهش محدودیت سرعت اکنون بخشی از برنامه‌های شورا است تا پیاده‌روی را به یک انتخاب طبیعی برای سفرهای کوتاه تبدیل کند و به دو برابر شدن نسبت سفرهای انجام‌گرفته با دوچرخه طی پنج سال آینده منجر شود، چراکه یکی از مهم‌ترین موانع پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، سرعت و حجم ترافیک است.

شورای شهر منچستر متعهد شده است که تمام موانع موجود در مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری شهر را برطرف کند زیرا با ایمن‌تر و آسان‌تر کردن تردد با پای پیاده یا دوچرخه برای مردم، شهر به محله‌هایی امن‌تر، سبزتر، تمیزتر، پاک‌تر و عادلانه‌تر مجهز می‌شود و راه را برای دستیابی به هدف کربن‌صفر شدن تا سال ۲۰۳۸ هموار می‌کند و در بهبود سلامت نسل‌های آینده در سراسر جهان نقش بسزایی دارد.