پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه اصفهان نباید شکسته شود
پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه اصفهان نباید شکسته شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیر سامع امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ با اشاره به آلودگی هوا و استفاده از گاز در نیروگاه‌های اطراف شهرهای بزرگ اظهار کرد: طبق قاعده کلی که چندین سال رعایت می‌شد، تمام نیروگاه‌ها به خصوص در مواقع افت فشار گاز، نیروگاه‌های نزدیک شهرهای بزرگ از جمله […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیر سامع امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ با اشاره به آلودگی هوا و استفاده از گاز در نیروگاه‌های اطراف شهرهای بزرگ اظهار کرد: طبق قاعده کلی که چندین سال رعایت می‌شد، تمام نیروگاه‌ها به خصوص در مواقع افت فشار گاز، نیروگاه‌های نزدیک شهرهای بزرگ از جمله تهران، اسلام آباد و شهید منتظری فقط از گاز طبیعی برای تولید برق استفاده می‌کردند.

وی افزود: دو سال پیش اتفاقی رخ داد و برای نخستین‌بار بعد از چند سال پلمب مشعل‌های مازوت‌سوز شکسته شد تا شاهد یک فاجعه محیط زیستی در پهنه پیرامونی نیروگاه شهید منتظری از جمله اصفهان، دولت‌آباد، خمینی شهر، شاهین‌شهر، خورزوق با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر باشیم.

وی افزود: سه میلیون نفر به‌صورت مستقیم تحت تأثیر این فاجعه محیط زیستی قرار گرفتند و توسط دانشگاه علوم پزشکی آمار فوت صدها نفر بر اثر این وضعیت اعلام شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم پلمب دوباره مشعل‌ها گفت: همه ما به دنبال این هستیم که پلمب‌ها شکسته نشود، اما این کار برنامه می‌خواهد؛ کسانی که در تهران نشسته و می‌خواهند برای اصفهان برنامه‌ریزی کنند، از هم‌اکنون باید به فکر برنامه‌ریزی باشند؛ منابع تولید، پالایشگاه‌های گاز، ایستگاه‌های تقویت فشار و خطوط انتقال اگر نیازمند تعمیر اساسی یا افزایش ظرفیت است، باید از هم‌اکنون زمان انجام این کار است.

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان نمایندگان و مردم شهر اصفهان اجازه نخواهیم داد که مازوت برای سوخت برای نیروگاه شهید منتظری استفاده شود، بنابراین برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص باید انجام شود.

سامع با اشاره به لزوم مدیریت مصرف گفت: همه باید به فکر صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق و گاز باشیم، در این راستا مسئولان برنامه‌های مدیریت مصرف، تجهیزات، هماهنگی با صنایع و تنظیم موتورخانه‌ها را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: به جای اینکه در روزی که فاجعه رخ دهد، جلسه بگذاریم و مدارس را تعطیل کنیم از هم‌اکنون جلسات پیشگیرانه را برای اقدامات اصلاحی انجام دهیم.