هم افزایی مدیریت شهری تبریز با بهره گیری توان مطالعاتی مراکز علمی/شهرسازی دانشی میان رشته ای با چاشنی هنر
هم افزایی مدیریت شهری تبریز با بهره گیری توان مطالعاتی مراکز علمی/شهرسازی دانشی میان رشته ای با چاشنی هنر

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز با تاکید بر رویکرد مطالعاتی مدیریت شهری برای توسعه پایدار با بهره گیری از توان مطالعاتی مراکز علمی و آموزشی گفت: روز جهانی شهرسازی فرصت مغتنمی برای تبیین این دانش است. به گزارش شهریار، محمد عزتی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز با تاکید بر رویکرد مطالعاتی مدیریت شهری برای توسعه پایدار با بهره گیری از توان مطالعاتی مراکز علمی و آموزشی گفت: روز جهانی شهرسازی فرصت مغتنمی برای تبیین این دانش است.

به گزارش شهریار، محمد عزتی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در تبیین این دانش در گفتگو با شهریار به مناسبت روز جهانی شهرسازی، اظهار کرد: شهرسازی دانشی میان رشته ای با آمیزه ای از علوم و فنون و هنرهای گوناگون است.

وی با تبریک این روز به کلیه شهرسازان، ابراز امیدواری کرد: در آینده پیش رو شاهد تقویت و هم افزایی بیشتر میان مراکز علمی – آموزشی، بدنه مدیریتی و اجرایی و نیز نهادهای تخصصی ملی و محلی در این حوزه بوده و با تعامل مثبت و سازنده، گام های مؤثری برای تبریز و کشورمان برداریم.

عزتی “شهر” را مخاطب این شاخه از دانش عنوان کرد و گفت: شهر به عنوان ماهیتی پویا و زنده است و همین امر باعث می شود با یکی از پیچیده ترین عرصه های فعالیتی مواجه باشیم.

وی ادامه داد: در واقع می توان گفت؛ شهرسازی برآیندی از محاسبات و علوم مهندسی با چاشنی هنر و لزوم آگاهی از دانش مردم شناسی، روانشناسی محیطی، اقتصاد، تاریخ و … است که بر شهر اثر می گذارد و به واسطه حیات شهری، از آن اثر می پذیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز با بیان اینکه شهرسازان و مسئولین امر در این حوزه رسالت بسیار خطیری بر عهده دارند خاطرنشان کرد: “شهر” به عنوان امانتی است که از گذشتگانمان به ارث برده ایم و بایستی به بهترین نحو ممکن و نه تنها با نقصان بلکه با تلاش برای ارتقا و بهبودش، به آیندگان بسپاریم.

روز هشتم نوامبر مصادف با ١٨ آبان ماه، بر اساس پیشنهاد کارلس ماریا دا پائلرا، استاد فقید دانشگاه بوینوس آیرس آرژانتین روز جهانی شهرسازی نامیده شده است و از سال ١٩٤٩، بزرگداشت آن هرساله در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود.