رونمایی از کمیته ملی گردشگری خوراک اقوام ایرانی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز
رونمایی از کمیته ملی گردشگری خوراک اقوام ایرانی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز
دبیر اجرایی اقوام ایرانی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده از گروه پیوند فرهنگ اقوام پارس در قالب نود غرفه نمایشگاهی توانمندی های تمامی اقوام ایرانی به نمایش در می آید و در محیط های پیرامونی سالن ملاصدرا نیز جهت معرفی آداب، سنن و توانمندی ها اقوام و معرفی خوراک های بومی و محلی برنامه های متعددی برگزارمی شود.

به گزارش آرمانشهر فارس، دبیر اجرایی اقوام ایرانی گفت: اقوام ايران زمين در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز و چهاردهمين نمايشگاه ملي صنايع دستي به مدت ۴ روز گردهم می آیند.
یاشار پولادیان با بیان اینکه در زمان برگزاری دو نمایشگاه تخصصی مذکور سالن ملاصدرا سایت نمایشگاه‌های بین المللی فارس به حضور اقوام ایرانی اختصاص دارد، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده از گروه پیوند فرهنگ اقوام پارس در قالب نود غرفه نمایشگاهی توانمندی های تمامی اقوام ایرانی به نمایش در می آید.

به گفته وی همچنین در محیط های پیرامونی سالن ملاصدرا نیز جهت معرفی آداب، سنن و توانمندی ها اقوام و معرفی خوراک های بومی و محلی برنامه های متعددی برگزارمی شود.
پولادیان افزود: امسال در نمایشگاه اقوام ایرانی ۲۴ کارگاه رویداد مد پایدار و مد بازیافت در روزمرگی و پوشش اقوام ایرانی برگزار می شود.به گفته دبیر اجرایی اقوام ایرانی در این نمایشگاه توانمندی های اقوام ایرانی ،گردشگری خوراک اقوام،خوراک های پایدار اقوام ایرانی ،روایت های پایدار اقوام ایرانی(ویژه کودکان) از جمله برنامه هایی است که قابیلت اجرا دارد.
پولادیان همچنین گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز از کمیته ملی گردشگری خوراک اقوام ایرانی نیز رونمایی می شود . وی در این رابطه گفت: در واقع کمیته ملی گردشگری خوراک اقوام ایرانی ذیل فدراسیون گردشگری خوراک قرار می‌گیرد که همزمان با افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز از این کمیته ملی رونمایی می شود .

  • نویسنده : مریم شمالیان