نمایشگاه آفتاب سودآور شد/ درخواست شرکت برای افزایش سرمایه
نمایشگاه آفتاب سودآور شد/ درخواست شرکت برای افزایش سرمایه

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و سومین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی نمایشگاه بین‌المللی آفتاب با بیان اینکه در سال ۸۲ به شهرداری برای مکان یابی شهر آفتاب مجوز داده شد، اظهار کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و سومین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش حسابرسی نمایشگاه بین‌المللی آفتاب با بیان اینکه در سال ۸۲ به شهرداری برای مکان یابی شهر آفتاب مجوز داده شد، اظهار کرد: دلیل ساخت نیز این بود که نمایشگاه بین المللی به محل جدید انتقال پیدا کند.

امانی تأکید کرد: بند مالیاتی لحاظ شده در گزارش حسابرسی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای شهر آفتاب موضوعی است که باید به صورت اساسی به آن پرداخته شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ساخت نمایشگاه ها می تواند از وظایف شهرداری ها باشد، تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری احداث نمایشگاه است و بر همین اساس ما نسبت به ساخت نمایشگاه شهر آفتاب اقدام کردیم. اینکه نباید شرکت های ضررده مالیات بپردازند، منطقی است.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه نگهداری فضای سبز و عملیات ساخت و ساز بیرون از نمایشگاه از جمله اقداماتی است که به شرکت آفتاب تحمیل شده است، یادآور شد: از مدیرعامل نمایشگاه درخواست می شود نسبت به برگزاری رویدادهای نمایشگاهی اقدام کند. مدیریت نمایشگاه باید به وظایف ذاتی نمایشگاه داری بپردازد و نگهداری فضای سبز و دیگر اقدامات به سازمان بوستان ها و معاونت فنی و عمرانی بپردازد.

وی تأکید کرد: قرار بود تبلیغات نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی متوقف شود که به هیچ عنوان انجام نشد؛ این در شأن شورا نیست که وقتی مصوبه ای تصویب می کند، می بینیم بیلبوردهای سطح شهر به تبلیغات نمایشگاه بین المللی اختصاص یافته است و در بزرگراه شهید چمران به تبلیغات نمایشگاه های آینده پرداخته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه بنده این موضوع را تذکر دادم، گفت: هنوز طرح از سوی فرمانداری ابلاغ نشده است البته ما تلفنی از سازمان زیباسازی خواستیم و در مواردی بنرها جمع آوری شد اما در مواردی دیگر که قراردادها منعقد شده و اجاره داده شده بود، امکان جمع آوری وجود نداشت.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شرکت باید گزارشی از معاملات را به شورا ارائه دهد، اظهار کرد: شرکت موظف است وضعیت مالیاتی خود را تعیین تکلیف کند و با توجه به تعیین تکلیف حساب های فی ما بین سایر شرکت ها، باید نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه وضعیت شرکت داری بسیار نامناسب است، یادآور شد: نمایشگاه ۲۵۷ هکتار زمین و ۵۰ همت دارایی دارد اما درآمد ۲۰ همت است. باید جذب شرکت های بین المللی و قرارداد برای بازاریابی مورد توجه قرار بگیرد تا آزادی عمل برای مجموعه هایی که توقع درآمد از آنها داریم، عملیاتی شود.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران افزود: اگر املاک این شرکت ها فروخته شود و در بانک سپرده گذاری شود، سود بیشتری نسبت به وضعیت فعلی دارد.

مدیرعامل نمایشگاه بین الملل آفتاب با بیان اینکه برای تعیین تکلیف مالیات شرکت، شکایت صورت گرفته تا تعیین تکلیف شود، گفت: شرکت از زمان تأسیس در ظرف دو سال اخیر وضعیت مطلوبی در حسابرسی داشته و نقطه مثبتی در عملکرد شرکت است.

عباس تقدسی نژاد با بیان اینکه مشکل ما این است که ۲۵۷ هکتار زمین داریم و اختیار واگذاری و بهره برداری این زمین ها را نداریم، یادآور شد: ساختار شرکت مشکلی است که در شهرداری شاهد آن هستیم و امیدواریم برطرف شود.

وی با اعلام اینکه روند عملکرد شرکت به سمت سودآوری رفته و کارکرد بهینه شرکت، از نقاط مثبت عملکردی آن است، اظهار کرد: در خصوص زیان انباشته درخواست افزایش سرمایه داده ایم و باید کمک شود که شرکت از ماده ۱۴۱ خارج شود.

انتهای پیام/