نقطه قوت ترافیکی اصفهان، پیوستگی سیستم‌های حمل‌ونقلی است
نقطه قوت ترافیکی اصفهان، پیوستگی سیستم‌های حمل‌ونقلی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، علی ماهینی در حاشیه بازدید مدیران حوزه ترافیک شهرهای استان بوشهر از پروژه‌های ترافیکی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌همراه اعضای دبیرخانه شورای ترافیک استان بوشهر و جمعی از مدیران ترافیک شهرداری‌های این استان، از کلان‌شهر اصفهان در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک بازدید داشتیم. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

علی ماهینی در حاشیه بازدید مدیران حوزه ترافیک شهرهای استان بوشهر از پروژه‌های ترافیکی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌همراه اعضای دبیرخانه شورای ترافیک استان بوشهر و جمعی از مدیران ترافیک شهرداری‌های این استان، از کلان‌شهر اصفهان در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک بازدید داشتیم.

وی افزود: تغییرات خوب و قابل لمسی نسبت به سال‌های گذشته در نصف‌جهان از نظر ترافیکی قابل رؤیت بود که از جمله آن، راه‌اندازی خط یک مترو است که با اضافه شدن خطوط بیشتر همچون خط دو سهم مهم و بسزایی در حمل‌ونقل مسافر خواهد داشت.

معاون دفتر فنی امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: فعالیت خوب خطوط BRT اتوبوسرانی، همچنین ایجاد پارکینگ‌های زیرسطحی و هم سطح شهر، وجود مبلمان خوب ترافیکی شامل تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، هوشمندسازی تقاطع‌ها و نصب دوربین‌های ثبت تخلف در اصفهان بسیار مشهود بود.

ماهینی ادامه داد: از جمله اقدامات شاخص در دست اجرا در اصفهان، ایجاد رینگ چهارم ترافیکی بود که به عنوان یک پروژه کلان شهری سهم فراوانی در تقسیم و کاهش حجم ترافیک در هسته مرکزی شهر دارد.

وی اضافه کرد: به هر حال با یک مقایسه ساده نسبت به چند سال قبل، تفاوت در کاهش حجم ترافیک در معابر و هسته مرکزی شهر، کاهش حجم خودروهای پارک شده و یکپارچگی خوب در سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی را در اصفهان بودیم.

با توجه به آلودگی هوای شهر اصفهان، نیاز به جابه‌جایی صنایع آلاینده به فاصله دورتر از شهر ضروری است و طرح‌های زوج و فرد در نقاط مختلف شهر به‌منظور کاهش آلودگی محسوس است

دبیر شورای ترافیک استانداری بوشهر با اشاره به نقاط قوت وضعیت ترافیکی اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از ترکیب مدهای حمل‌ونقلی در سطح شهر و پیوستگی آن‌ها به یکدیگر همچون مترو، اتوبوس تندرو و تاکسی، استفاده از شرکت حمل‌ونقلی برای ساخت و نصب علائم ترافیکی در سطح شهر، وجود تابلوها و علائم ترافیکی متعدد، همچنین خط‌کشی‌های طولی و عرضی در معابر سطح شهر که به زیبایی مبلمان شهری منجر شده، از جمله این موارد است.

ماهینی تاکید کرد: مناسب‌سازی مسیر پیاده‌رو و معابر سطح شهر برای تسهیل تردد عابران پیاده معلول و نابینا، هوشمندسازی معابر و تقاطع‌های سطح شهر با نصب دوربین‌های ترافیکی و پایش تصویری، ایجاد خط ایست قبل از تقاطع‌ها و خط‌کشی‌های عابران پیاده و کنترل آن توسط دوربین، نصب چراغ راهنمایی به‌منظور تردد عابران پیاده و احداث انواع پارکینگ در نقاط مختلف شهر شامل پارکینگ‌های طبقاتی، مکانیزه، زیرسطحی خیابان توحید و کارت پارک‌های حاشیه‌ای، از دیگر نقاط قوت شرایط ترافیکی نصف‌جهان است.

وی اضافه کرد: ایجاد سیستم مانیتورینگ برای پایش و مدیریت ترافیک شهری، احداث مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین و موتور سیکلت در نقاط مختلف شهر، استفاده از خودروی ثبت تخلفات رانندگی مجهز به دوربین و فرهنگ‌سازی مناسب از طریق مواردی همچون نصب بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی، تلویزیون‌های شهری و تولید موشن‌گرافی برای شهروندان نیز توسط شهرداری اصفهان انجام شده است.

دبیر شورای ترافیک استانداری بوشهر با اشاره به نقاط ضعف شرایط ترافیکی اصفهان تاکید کرد: کمبود خط مترو و تکمیل‌نشدن خطوط ۲ و ۳ برای اتصال شرق به غرب و جنوب به غرب شهر اصفهان، هرس نامناسب درختان که منجر به پوشاندن تابلوها و علائم ترافیکی در برخی معابر سطح شهر شده، مات و کدر شدن خطوط طولی و عرضی معابر که با توجه به آلودگی هوا، نیازمند خودروهای شست‌وشوی کف معابر است و به‌نظر می‌رسد باید جز نقاط ضعف این کلان‌شهر مطرح شود.

ماهینی تاکید کرد: با توجه به آلودگی هوای شهر اصفهان، نیاز به جابه‌جایی صنایع آلاینده به فاصله دورتر از شهر ضروری است و طرح‌های زوج و فرد در نقاط مختلف شهر به‌منظور کاهش آلودگی محسوس است؛ همچنین نبود سیستم دوچرخه و موتورهای برقی در سطح شهر اصفهان با توجه به اینکه به‌عنوان شهری توریستی گردشگری شناخته می‌شود، جزو نقاط ضعف آن خواهد بود.