انصافا همکاران مترو تلاش خوبی انجام می‌دهند
انصافا همکاران مترو تلاش خوبی انجام می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت ۲۷ آذرماه، اظهار کرد: در سال ۱۳۶۷ پس از گزارشاتی که به امام خمینی (ره) درخصوص ترانزیت کالا و خطرات اقدامات دشمن ارسال شد، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت ۲۷ آذرماه، اظهار کرد: در سال ۱۳۶۷ پس از گزارشاتی که به امام خمینی (ره) درخصوص ترانزیت کالا و خطرات اقدامات دشمن ارسال شد، امام راحل دستور دادند که رانندگان بارها را به سمت مقاصد برسانند. بدین ترتیب هم جلوی از بین رفتن کالاها گرفته شد و هم تلاش دشمن خنثی شد.

وی با بیان اینکه این روزها، روزهای سخت تنفسی مردم است، یادآور شد: تعطیلی مدارس نشان داد که وضعیت خوبی وجود ندارد و سلامت مردم به طور جدی تهدید می شود و همین دستمایه ای برای تصمیمات کلیدی شورا و شهرداری قرار گرفت.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه زیبایی های شهر زیر هاله ای از آلودگی قرار دارد، تصریح کرد: خودروها همچنان در حجم انبوه در حال تردد هستند و گویا هنوز درک دقیقی از وضعیت محیط زیستی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه تصمیماتی برای توسعه خطوط یک تا هفت مترو تهران گرفته شد، گفت: خطوط هشت تا ۱۱ نیز در دستور کار قرار داده شد تا پس از تصویب در نهادهای ترافیک اجرایی شود. افزایش تعداد واگن ها، اتوبوس ها، ون ها، تاکسی ها و تکمیل پایانه شرق از جمله تکالیف این برنامه بوده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود که حداقل ۷۵ درصد شهر هوشمند باشد و ۹۵ درصد تجهیزات در سطح شهر فعال شوند، تصریح کرد: ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه امسال به حمل و نقل اختصاص یافت که از این میان هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای اورهال شبکه اتوبوسرانی، هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس، ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه موتورسیکلت های برقی پیش بینی شد.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه در بخش مترو چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت ها و هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش بینی شد، اظهار کرد: در حال حاضر مترو ۱۵۶ ایستگاه و ۳۱۰ کیلومتر طول دارد و این نشان می دهد که گستردگی لازم ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای ششم پایتخت با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ ایستگاه علامه جعفری در خط چهار، ورودی بریانک، ایستگاه های میدان کتاب، شهرزیبا، شهران و کوهسار و نیز ۱۵ کیلومتر خط شهر جدید پرند از ایستگاه شاهد به بهره برداری رسید، گفت: پیشرفت های مطالعاتی و اجرایی مترو در توسعه شرقی خط چهار مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: پیشرفت در خط هفت از ۸۷ درصد به ۹۶ درصد و در خط شش از ۷۲ درصد به ۷۶ درصد رسیده و در توسعه جنوبی ۱۴.۷ به ۱۴.۹ درصد رسیده است؛ این نشان می دهد که اعداد باید جهادی تر و انقلابی تر باشند و با این عددها نمی توان به اهداف موردنظر در توسعه مترو دست یافت. ما ۶ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتیم و محدودیتی در این زمینه نداریم. در توسعه غربی خط چهار باید ۲ ایستگاه، در خط هفت یک ایستگاه، خط ۶ دو ایستگاه، توسعه جنوبی خط ۶ یک ایستگاه و خط تهران-پرند دو ایستگاه احداث شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در بخش بهره برداری مترو نیز پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای شبکه مترو پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای تعمیرات اساسی و بهسازی در نظر گرفتیم. ۸۸۰ میلیارد تومان قرارداد برای بهسازی منعقد شده و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در سامانه کنترل پروژه ثبت شده است.

وی افزود: یا میزان ثبت اعداد در سامانه ضعیف است و یا پیشرفت چندان قابل قبول نیست. باید قراردادها از ۸۰۰ میلیارد تومان به دو هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان برسد. امیدواریم شرکت مترو تلاش جدی در این زمینه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه همکاران مترو تلاش خوبی را انجام می دهند و باید انصاف را در نظر گرفت اما نواقصی وجود دارد، گفت: کمتر از ۲۰ درصد از بودجه پیش بینی شده در این بخش تبدیل به فعالیت شده است.

ادامه دارد…