مسائل زیست‌محیطی، معضل اصلی اصفهان است / امکان زندگی بهتر را برای شهروندان فراهم می‌کنیم
مسائل زیست‌محیطی، معضل اصلی اصفهان است / امکان زندگی بهتر را برای شهروندان فراهم می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده شامگاه _سه‌شنبه شانزدهم آبان‌ماه_ در دیدار با اهالی منطقه یک شهرداری اصفهان در مسجد المهدی (عج) در قالب دور دوم برنامه «مردم سلام» در این منطقه، با تاکید بر اینکه مطالبات همه شهروندان پیگیری می‌شود، اظهار کرد: هر مکانی نیاز به مدیریت دارد، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده شامگاه _سه‌شنبه شانزدهم آبان‌ماه_ در دیدار با اهالی منطقه یک شهرداری اصفهان در مسجد المهدی (عج) در قالب دور دوم برنامه «مردم سلام» در این منطقه، با تاکید بر اینکه مطالبات همه شهروندان پیگیری می‌شود، اظهار کرد: هر مکانی نیاز به مدیریت دارد، از این‌رو اداره شهر از سخت‌ترین کارها به شمار می‌رود.

وی افزود: در اصفهان پنج هزار هکتار فضای سبز وجود دارد که نگهداری این فضاها اقدامی طاقت‌فرسا است، این فضاهای سبز طی سال‌ها تلاش احداث شده است که با وجود خشکی زاینده‌رود و چاه‌ها، آبیاری آن‌ها بیش از پیش دشوار شده است، اما به‌رغم تمام این سختی‌ها مراقبت‌های لازم را انجام دادیم تا شهروندان زندگی بهتری داشته باشند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه احداث مترو نمونه دیگری از اقدامات شهرداری است، گفت: در خط دو مترو ایستگاه طالقانی و کاشانی برای منطقه یک در نظر گرفته شده است و به ازای آماده‌سازی هر کیلومتر ریل قطار شهری، سه هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود و دو هزار نفر زیر زمین شهر در دو شیفت و در بعضی ایستگاه‌ها حتی سه شیفت فعالیت می‌کنند تا جابه‌جایی شهروندان در فضای شهر راحت‌تر شود.

وی ادامه داد: خط یک مترو روزانه ۱۲۰ هزار شهروند را جابه‌جا می‌کند که در صورت نبود این امکان حمل‌ونقلی پاک، این تعداد شهروند مجبور به استفاده از وسایل شخصی می‌شدند و آلودگی زیادی برای اصفهان به همراه داشت، تاکید کرد: خط یک اتوبوس‌های تندرو در مسیر باقوشخانه تا دستگرد روزانه ۱۰۰ هزار شهروند را جابه‌جا می‌کند، همچنین باید تلاش کنیم تا خط دو متروی این کلان‌شهر را احداث کنیم.

هر روز ۷۰۰ تن زباله در اصفهان به مواد بازیافت و انرژی تبدیل می‌شود

قایم‌زاده با بیان اینکه هر روز حدود هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شود که مقدار کمی نیست، اظهار می‌کند: در این راستا حدود ۷۰۰ تن زباله به مواد بازیافت و انرژی تبدیل می‌شود تا برای جلوگیری از آلودگی شهر و آب‌های زیرزمینی، از زباله‌ها بهره‌برداری کنیم، همچنین جدیدترین تکنولوژی تبدیل زباله به انرژی یا مواد در اصفهان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این اقدامات موجب می‌شود تا بوی نامطبوع زباله‌ها را نداشته باشیم، گفت: یک شرکت دانش‌بنیان کار را آغاز کرده است تا اقداماتی در خصوص تجزیه و آنالیز شیرابه زباله‌ها و تبدیل آن‌ها به آب آشامیدنی صورت دهد.

شهردار اصفهان افزود: در مجموعه شهرداری فعالیت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود؛ به‌طور مثال رانندگان اتوبوس از ساعت چهار صبح مشغول کار و در آخر ساعات پایانی شب پاکبانان وارد معابر شهر می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهر همانند شهروندان شخصیت دارد و با نام «اصفهان» مردم یاد یک شهر مذهبی، فرهنگی، تاریخی و پاکیزه می‌افتند، تصریح می‌کند: اصفهان یکی از تمیزترین شهرهای دنیا به‌شمار می‌رود که تنها علت آن رشد فرهنگ شهروندان این کلان‌شهر است.

تلاش کردیم ضرری به شهر نرسانیم و گره از مشکلات مردم باز کنیم

وی ادامه داد: امیدواریم با اقدامات به‌جا و شایسته شخصیت فرهنگی، دینی، مذهبی و هنری اصفهان را حفظ کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه از زمان آغاز دوره ششم مدیریت اصفهان تلاش کردیم ضرری به شهر نرسانیم و گره از مشکلات مردم باز کنیم، گفت: مطالعات نشان می‌دهد معضل اصفهان مسائل زیست‌محیطی و دغدغه اصلی در این کلان‌شهر آب، هوا و خاک است و تلاش می‌کنیم تا این مسائل را برطرف کرده و امکان زندگی بهتر را برای شهروندان در شهر فراهم کنیم.

وی افزود: مدیران شهری اصفهان باید خوش اخلاق و شنونده خوبی باشند و به مطالبات شهروندان رسیدگی کنند، البته کارشناسان سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز شنوای درخواست‌های شهروندان هستند.