محیط شهری برای کودکان باید شور، نشاط و کنجکاوی به دنبال داشته باشد
محیط شهری برای کودکان باید شور، نشاط و کنجکاوی به دنبال داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت سنجش شاخص های شهر دوستدار کودک، گفت: در سالهای قبل مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی تحت عنوان الزامات شهر دوستدار کودک در 16 شهریورماه سال 1400 […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت سنجش شاخص های شهر دوستدار کودک، گفت: در سالهای قبل مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی تحت عنوان الزامات شهر دوستدار کودک در 16 شهریورماه سال 1400 ابلاغ شد، اما به نظر می رسد از نظر فرایندی با رسالت های این شهر فاصله زیادی داریم.

وی افزود: فضاهای شهری امروز به طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیستند؛ لذا برای کودکان آن نوع از محیط شهری مورد نیاز است که کنجکاوی و شور و نشاط راهم کند. آرمان ما زیست پذیر کردن شهر برای تمام گروه هاست.

شمس احسان با بیان اینکه با توجه به تقارن روز کودک و فراهم شدن فرصت هایی برای سرزندگی و تجربه در ابعاد مختلف از شهردار تهران تقاضا داریم این رویکرد را هم راستا با ابعاد خانواده محوری دنبال کند، یادآور شد: باید گزارش منسجمی از اقدامات برای شهر دوستدار کودک توسط شهرداری ارائه شود.

انتهای پیام/