شیوه‌نامه اجرایی امحاء و مدیریت پسماند دارویی و شیمیایی در تبریز تدوین می‌شود
شیوه‌نامه اجرایی امحاء و مدیریت پسماند دارویی و شیمیایی در تبریز تدوین می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت جمع آوری زباله‌های تفکیک شده و به خصوص زباله‌های عفونی و دارویی، گفت: پسماندهای درمانی و دارویی زباله نیست و بر همین اساس شیوه‌نامه اجرایی امحاء و مدیریت پسماند دارویی و شیمیایی در تبریز در حال تدوین است. به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت جمع آوری زباله‌های تفکیک شده و به خصوص زباله‌های عفونی و دارویی، گفت: پسماندهای درمانی و دارویی زباله نیست و بر همین اساس شیوه‌نامه اجرایی امحاء و مدیریت پسماند دارویی و شیمیایی در تبریز در حال تدوین است.

به گزارش شهریار، حبیبه هراتی در کمیته بررسی شیوه‌های نوین مدیریت پسماندهای دارویی و شیمیایی در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: نیازمند تدوین شیوه نامه اجرایی جهت امحاء و مدیریت پسماند در حوزه دارویی و شیمیایی هستیم.

وی بر لزوم همراهی و هماهنگی بین بخشی سازمان‌های ذیربط حوزه بهداشت و درمان در خصوص جمع آوری اصولی پسماندهای دارویی و شیمیایی تاکید کرد و افزود: باید در نظر داشته باشیم که دارو، زباله نیست و ضرورت دارد چرخه اقتصادی در خصوص پسماندهای دارویی ایجاد شود.

وی، فرهنگسازی و آموزش ویژه برای قشر جامعه پزشکی و درمانی را از مهمترین مولفه‌های اساسی مدیریت پسماند دارویی و شیمیایی دانست.

گفتنی است؛ اجرای طرح امحای پسماندهای دارویی و بیمارستان با همکاری سازمان‌ها و ادارات ذیربط و اجرای “پویش دارو زباله نیست” از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.