مترو پرند پنجشنبه افتتاح می‌شود/ ورود ۲۹۵ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی در سال جاری
مترو پرند پنجشنبه افتتاح می‌شود/ ورود ۲۹۵ اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه شورا در این دوره همت را […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورا در جریان بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه شورا در این دوره همت را بر تحول در حوزه حمل و نقل گذاشته است، اظهار کرد: محور فعالیت های شهرداری نیز تکمیل طرح های حوزه حمل و نقل است.

وی افزود: در حوزه توسعه مترو تکلیف ما برای امسال؛ احداث ۶ ایستگاه و ۲۹ کیلومتر مسیر بوده که تاکنون ۵ایستگاه به بهره برداری رسیده و پنجشنبه -نهم آذرماه۱۴۰۲- نیز ایستگاه مترو پرند افتتاح می شود. ما تکلیف خود را در مترو انجام داده ایم و جلوتر از تکلیف هستیم.

هرمزی با بیان اینکه تا امروز ۷۲۱ دستگاه اتوبوس را نوسازی و وارد ناوگان کرده ایم، یادآور شد: ۲۹۵ دستگاه اتوبوس جدید هم در سال جاری تحویل داده شده که این آمار بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه خط ۱۰ مترو نیز آماده عملیات اجرایی است، تصریح کرد: بر اساس کارشناسی ها قرار بر این شد اگر توانستیم از محل ارقامی که طلب داریم، کارسازی انجام دهیم. به طوری که بیش از سه هزار میلیارد تومان از این مطالبات وصول شده و وارد عمل شده ایم؛ ۹ ایستگاه زیر ضربه رفته و کار شروع شده است. دستگاه دوم تی.بی.ام هم در حال حاضر از اسلامشهر خارج شده و تا دی ماه کار را در دریاچه شروع می کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه در چین پنج قرارداد به میزان یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورو منعقد کردیم، گفت: رئیس بانک مرکزی نیز اعلام کرد تأمین ارز یک میلیارد دلاری برای شهرداری را انجام خواهد داد.

وی افزود: تقاضا داریم که با همین رویکردی که شهرداری تهران و کمیسیون برنامه و بودجه داشته کار جلو برود.

انتهای پیام/