لزوم رسیدگی به وضعیت جاده‌ها در استان چهارمحال‌وبختیاری
لزوم رسیدگی به وضعیت جاده‌ها در استان چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی لوله نفت مارون در بخش میانکوه شهرستان اردل، منجر به گلایه‌مندی مردم این قسمت شده است. وی با بیان اینکه این منطقه صعب‌العبور است، افزود: مسافت شهر سرخون تا […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی لوله نفت مارون در بخش میانکوه شهرستان اردل، منجر به گلایه‌مندی مردم این قسمت شده است.

وی با بیان اینکه این منطقه صعب‌العبور است، افزود: مسافت شهر سرخون تا بخش ناغان (در حدود ۵۵ کیلومتر) و تا شهر اردل (حدود ۶۵ کیلومتر) است و خدمات‌دهی به مردم نباید به گونه‌ای باشد که وقت و زمان مردم به هدر رود و آنها را دچار زحمت مضاعف کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: شناسایی نقاط ضعف بانک‌ها از سوی ناظران مرکزی باید بیش از پیش کنترل شود، لذا تشخیص مشکل، تکنیک‌ها و استراتژی خروج از مشکل از ضروریات است.

وی تصریح کرد: در مواردی که بانک در شهر و یا روستایی دیگر کارا نیست یا کارایی نخواهد داشت و چشم‌انداز آینده بانک نیز امیدبخش نیست، در این زمان مسئولان به جای تعطیلی بانک تمهیداتی اتخاذ کنند که دسترسی به عملیات حیاتی و ضروری مردم همچنان میسر بماند تا ثبات مالی لطمه نبیند و اطمینان به نظام مالی حفظ شود.

سلیمانی اضافه کرد: شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در تلاش است نیازهای مردم را پیگیری کند و یکی از ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی است، لذا با راهنمایی مدیران استان، شورای اسلامی استان موانع و خلأهای قانونی را در حوزه‌های مختلف در راستای تسهیل امور سرمایه‌گذاران، رفع مشکل فقر و بیکاری به شورای عالی استان‌ها ارسال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اسناد اراضی کشاورزی و ایجاد سامانه نوین آبیاری و انتقال آب و زراعت گیاهان کم آب‌بر و مقاوم در حوزه کشاورزی جهت افزایش کشت و زراعت در استان ضروری است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: تمرکز بر بهینه‌سازی و افزایش بازدهی آب قنوات با توجه به هزینه کمتر آن نسبت به سایر روش‌ها و برنامه‌ریزی برای احداث سدهای زیر زمینی که سال‌ها پیش در بعضی از کشورهای پیشرفته آغاز شده است و نقش مؤثری در جلوگیری از خالی شدن سفره آب‌های زیرزمینی دارد، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: از بارش نزولات آسمانی خوشحال هستیم اما این بارش‌ها نیازمند تدبیر به هنگام است؛ بسیاری از مردم در شهرستان‌های مختلف استان پس از یک بارش حتی امکان تردد به دیگر نقاط استان را ندارند، لذا رسیدگی به جاده‌ها اهمیت بسیار زیادی در استان چهارمحال‌وبختیاری دارد.