لزوم تبدیل پیمان‌سپاری به مردم‌سپاری / نظر شهروندان در بودجه ۱۴۰۳ دیده شود
لزوم تبدیل پیمان‌سپاری به مردم‌سپاری / نظر شهروندان در بودجه ۱۴۰۳ دیده شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _یکشنبه چهاردهم آبان_ در نطق میان دستور صدوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای غزه و روز دانش‌آموز اظهار کرد: به‌مناسبت این ایام، آرزوی پایان جنگ و محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار را داریم. وی افزود: نیمه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _یکشنبه چهاردهم آبان_ در نطق میان دستور صدوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهدای غزه و روز دانش‌آموز اظهار کرد: به‌مناسبت این ایام، آرزوی پایان جنگ و محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار را داریم.

وی افزود: نیمه دوم ششمین دوره شورا مبنای مدیریت شهری در حال طی شدن است و هر کدام از ما نسبت به عملکرد دولت ملی و محلی بر اساس شرایط و اقتضائات این مدت، قضاوتی داریم که امیدواریم تلاش‌های ما و سایر همکاران همچون گذشته پرثمر باشد و آنچه می‌ماند رستگاری در پیشگاه خداوند و رضایتمندی شهروندان باشد.

نباید کارنامه را سیاه مطلق یا سفید مطلق ببینیم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کسی نباید کارنامه را سیاه مطلق یا سفید مطلق بداند، آنچه برای ما ملاک است عمل به نسخه اعتمادساز مسئولیت ما است؛ این نسخه را در منشور شورای اسلامی شهر و در برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان تدوین کرده‌ایم و برنامه عملیاتی آن باید سریع‌تر، چابک و هوشمند در جهت حرکت به سمت اهداف کلان پنج‌گانه و تحقق اهداف بیست‌وچهارگانه، ارزش‌های هفت‌گانه و سیاست‌های پنج‌گانه طی طریق کند.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری نباید فراموش کنند که چه چیزی را در منشور و برنامه راهبردی خود نوشته‌اند، گفت: در جای‌جای شهر و شهرداری اهداف باید جلوی چشم ذی‌نفعان باشد و روابط‌عمومی شهرداری باید در این خصوص تدبیر و برنامه‌ریزی داشته باشد؛ تاکنون تصویر منسجم از برنامه ۱۴۱۰ طراحی نشده و در اختیار اذهان و رسانه‌ها و افکار عمومی قرار نگرفته است.

لزوم اجرای رویکرد مشارکت‌محور و دریافت نظرات شهروندان در بودجه ۱۴۰۳

نباتی‌نژاد با بیان اینکه برای ما هم هنوز روشن نیست که برنامه عملیاتی چه زمانی قرار است به شورا ارسال شود، گفت: سایر برنامه‌ها در سطح شهرداری از جمله برنامه عملیاتی و برنامه بودجه سالانه قرار بوده است به‌صورت مشارکت‌محور و احصای نظرات شهروندان، شهراندیشان، شهربانان و شهریاران تدوین و تقدیم شود، اما برنامه شفافی روی این موضوع نیست.

وی گفت: آخرین سخن معاون برنامه‌ریزی شهردار این بوده که فرصت برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی مشارکت‌محور را به‌رغم تاکید شهردار نداریم، در حالی که معاونت برنامه‌ریزی با رویکرد مشارکت‌محور و دریافت نظرات شهروندان بودجه ۱۴۰۳ را در اختیار شورا قرار دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از نماینده شهرداری در شورا خواهش می‌کنم یک بار متن تذکرات من را ببینند و پیگیری کنند که چرا سوالات بی‌پاسخ مانده است.

وی افزود: در خصوص رصدخانه شهری خواستم پاسخ صریح و منسجم مجموعه را داشته باشیم، اما عملیاتی نشد، از این‌رو خواستم تا بی‌واسطه با شهردار بحث را بررسی کنیم که این نیز عملی نشد، خواهش می‌کنم که در اسرع وقت در کمیسیون تلفیق بررسی شود.

نباتی‌نژاد اظهار کرد: رصدخانه شهری، کمیته تکریم ارباب رجوع و شورای عالی بهره‌وری سه موضوعی است که به معاونت برنامه‌ریزی محول شده که علاقه‌مند هستیم پاسخ درباره عملکرد این سه حوزه را در کمیسیون تلفیق بشنویم.

وی ادامه داد: زحماتی کشیده شده است، اما مسیر مطلوب نیست و با توجه به این شرایط به سرمنزل مقصود نمی‌رسیم و باید جلسه تصمیم‌گیری داشته باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانی که ما شروع کردیم رصدخانه مشهد هنوز مطالعات خود را هم پیش نبرده بود، اما هم‌اکنون افتتاح شده است، امروز از جهات مختلف در جانمایی، مسئولیت رصدخانه و مدام تعلل داشته‌ایم و موضوع به‌کندی پیش رفته است.

وی گفت: در روزهای آینده با مفهوم شهرداری نسل سوم با رویکرد مشارکت‌مبنایی مفاهیمی را تقدیم حضور افکار عمومی و اعضا می‌کنیم که گذار از نسل دوم به سوم را خواهیم داشت؛ قرار است پیمان‌سپاری را به مردم‌سپاری، با نظارت و طراحی و اجرا و سیاست‌گذاری داشته باشیم.

نباتی‌نژاد با اشاره به تشکیل هیأت امنای بازار اصفهان گفت: هیئت امنای بازار توسط همه اعضا به‌واسطه مشکلاتی که از سمت بازار ارائه می‌شود، باید حمایت شود، زیرا از جهات مختلف با هیئت امنای بازار کار داریم؛ بنابراین انتقال نظام‌مند دغدغه‌های آن‌ها و هم نظم‌بخشی به امور بازار مهم است.

وی گفت: تصمیم‌گیری ما اگر با مشارکت هیئت امنای بازار باشد، قوام بیشتری خواهد داشت.