لزوم توجه به آینده کلان‌شهرها در سیاست‌گذاری‌ها
لزوم توجه به آینده کلان‌شهرها در سیاست‌گذاری‌ها

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران امروز_ جمعه دوازدهم آبان‌ماه_ در جلسه مجمع کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل کلان‌شهرها که همزمان با جلسه مجمع رؤسای شوراهای اسلامی در مشهد تشکیل شد، اظهار کرد: به موازات […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران امروز_ جمعه دوازدهم آبان‌ماه_ در جلسه مجمع کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل کلان‌شهرها که همزمان با جلسه مجمع رؤسای شوراهای اسلامی در مشهد تشکیل شد، اظهار کرد: به موازات جلسه رؤسای شوراهای اسلامی کلان شهرها مجمع کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل کلان شهرها نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به جلساتی که طی روزهای گذشته برگزار شد، افزود: جلسه مربوط به تبادل نظر و هم‌اندیشی پیرامون مسائل کلان‌شهرها که عمدتاً ترافیکی هستند، برگزار شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: راهکار برای مقابله با آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و بررسی مشکلات متروهای کلان شهرها و استفاده از انرژی‌های نو در حوزه حمل و نقل از جمله دیگر مسائلی بودند که در این جلسات مطرح شدند.

وی با اشاره به اینکه در جلسه روز چهارشنبه در ارتباط با موضوعات مهم حمل و نقلی مطالبی ارائه شد، ادامه داد: در این جلسه نکاتی در خصوص سامانه‌های حمل و نقل شهری و تحلیل فنی تراموا توسط یکی از اساتید برجسته دانشگاه ارائه شد، همچنین یافته‌های علمی حوزه حمل و نقل عمومی نیز در اختیار حاضران قرار گرفت و بعد از جلسه هر یک از افراد مشکلات مرتبط کلان‌شهر خود را ارائه دادند و راهکارها و پیشنهادها برای رفع آنها مسائل عنوان شد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: در بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز از مرکز فرمان مترو مشهد بازدید به عمل آمد و در خصوص چگونگی فعالیت خطوط مترو مشهد، مسافران، ایستگاه‌ها، سیستم بلیط الکترونیک و سایر موضوعات مواردی مطرح شدند و یافته‌های علمی مشهد در خصوص حوزه حمل و نقل ریلی در اختیار سایر کلان‌شهرها قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه مجمع کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل کلان شهرها تاکید شد، با توجه به ضرورت سیاست‌های شوراهای اسلامی برای توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها، باید جلسه ویژه‌ای نیز در آذرماه و همزمان با روز ملی حمل و نقل در تهران داشته باشیم برای اینکه برنامه‌های سال ۱۴۰۳ و سیاستگذاری‌ها و ریل‌گذاری‌هایی که باید برای زیرساخت حمل و نقل عمومی انجام شود، مشورت کنیم.

وی ادامه داد: هم اندیشی کلان‌شهرها می‌تواند منجر به ارائه راهکارهایی شود که شهرها را از وضعیت نه چندان مطلوب یا به عبارتی نامطلوب فعلی رها کرده و به شرایط مطلوب‌تری برساند.