لایحه نظام‌نامه HSE شهرداری تهران تصویب شد
لایحه نظام‌نامه HSE شهرداری تهران تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه نظام‌نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۴ ماده و ۱۰ تبصره در این لایحه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه نظام‌نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۴ ماده و ۱۰ تبصره در این لایحه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بخش اول شامل مسئولیت ها و بخش دوم مربوط به ارکان است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری پس از سه ماه از تصویب مصوبه باید نسبت به ابلاغ آن به واحدها اقدام کند، گفت: اعتبارات لازم نیز برای مدیریت یکپارچه سلامت و ایمنی باید پیش بینی شود و طراحی و راه اندازی سامانه برخط برای بارگذاری تمامی داده های سلامت و محیط زیست نیز در دستور کار قرار بگیرد.

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم این دوره از مدیریت شهری ساماندهی اوضاع ایمنی، سلامت و محیط زیست بوده است، اظهار کرد: پایه گذاری درستی در سالهای قبل صورت گرفته بود و متأسفانه بیش از یک دهه از آن غفلت شده بود و در این دوره مجدداً ایمنی خرد در معابر و بوستان ها و دیگر بخش های شهر، مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: ارائه نظام نامه HSE به معنای گارانتی کردن شهر نیست و معتقدیم صدها نوع ناایمنی وجود دارد که می تواند منجر به مرگ و خسارات جبران ناپذیر شود. این خطرات از قبل وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

نصیری با بیان اینکه تلاش بر این است که روند حوادث و ریسک حادثه بر اساس لایحه مورد نظر کاهش یابد، خاطرنشان کرد: شورای سیاست گذاری با حضور معاونین شهردار، دبیرخانه در سازمان مدیریت بحران و کمیته های HSE در شهرداری تشکیل خواهد شد. کمیته های موازی در این زمینه در سطح مناطق، سازمان ها و شرکت ها با کمیته موردنظر در لایحه ادغام می شود.

به گزارش شهر همزمان با دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه نظام‌نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران درنهایت با ۱۷ رأی موافق تصویب شد.

انتهای پیام/